Cegah Covid-19 Dengan Menguatkan Imun Tubuh

Assalamualaikum dan hai. Hari ini ialah hari ke-6 Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) atau Movement Control Order (MCO) akibat daripada kes covid-19 di Malaysia.


Ringkasan Kes COVID-19 pada 23.3.2020

Kes dilaporkan: 212
Jumlah keseluruhan di Malaysia: 1518
Kes sembuh: 20
Jumlah keseluruhan yang sembuh:  159
Jumlah kes di ICU: 57
Jumlah kematian: 14
Kes yang masih di hospital menerima rawatan: 1345

- CPRC KKM

Melihat kepada 212 kes baharu, allahuakbar. Sama-samalah kita #StayAtHome #ToFlattenTheCurve.







Covid-19 seluruh dunia

Malaysia di tangga ke-19

Apa lagi kita boleh buat?

Tingkatkan sistem imun tubuh!

Beberapa saintis di Australia berkata mereka berjaya mengenal pasti bagaimana sistem imun memerangi virus Covid-19.

Kajian mereka, yang diterbitkan dalam jurnal Nature Medicine pada hari Selasa (17 Mac 2020) menunjukkan bahawa cara orang sembuh dari virus korona sama dengan cara mereka sembuh dari selesema biasa.

Ini penting kerana mengetahui sel-sel imun yang muncul 'berperang' juga membantu dalam membuat vaksin, kata pakar.

"Penemuan ini adalah penting kerana ini adalah kali pertama kita benar-benar memahami bagaimana sistem imun kita memerangi virus korona baru," kata salah seorang pengkaji kajian, Prof Katherine Kedzierska.

Sumber:
https://www.bbc.com/news/world-australia-51921403
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0819-2



Apa Shaklee boleh bantu?

Buat masa sekarang, banyak vitamin Shaklee yang berfungsi untuk meningkatkan sistem imun telah OUT OF STOCK (sehingga 23.3.2020) seperti:
Walau bagaimanapun masih terdapat vitamin lain yang mempunyai fungsi sama.



VivixVivix membantu sel dalam badan kita untuk melawan virus, bakteria dan sel jahat. Dalam masa yang sama Vivix bantu untuk menguatkan lagi sel hidup yang sedia ada. Semakin cepat kita amik Vivix, semakin cepat pemulihan sel berlaku.

Vita-E ComplexMenurut kajian yang diterbitkan dalam Journal of Immunology, vitamin E mempunyai potensi besar untuk melindungi tubuh dari jangkitan bakteria seperti radang paru-paru. Pengambilan makanan yang tinggi vitamin E juga boleh meningkatkan sel-sel imun.

Vita-Lea With Iron Formula - multivitamin untuk orang dewasa. Pengambilan suplemen multivitamin menjadi pilihan untuk melengkapkan diet yang kurang berkhasiat. Apabila badan cukup nutrisi dan mineral, secara automatik sistem pertahanan tubuh meningkat.

Garlic Complex - Bawang putih mengandung mangan, vitamin B6 dan C, serta selenium juga serat, sehingga kombinasi tersebut dapat meningkatkan sistem imun tubuh.

Energizing Soy Protein (ESP) - Protein sangat penting bagi tubuh, iaitu sebagai pertumbuhan dan perkembangan setiap sel dalam tubuh. Protein juga penting untuk mengekalkan imuniti.

Sumber dari Kaiser Health News, kajian 2018 lebih dari 2,900 orang tua selama 23 tahun, menunjukkan bahawa mereka yang makan protein 30% paling kurang cenderung mengalami disfungsi daripada mereka yang paling sedikit makan protein.

OsteMatrix - magnesium mempunyai peranan penting untuk fungsi tubuh. Magnesium adalah mineral yang dapat membantu mengekalkan tekanan darah yang normal, tulang menjadi kuat, mengawal irama jantung tetap normal, dan mengekalkan sistem kekebalan tubuh kita.

CoQ-Trol Plus - CoQ10 merupakan antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada di rosakkan oleh radikal bebas. membantu menambah tenaga dan meningkatkan sistem imun.

OmegaGuard - omega-3 mempunyai fungsi untuk meningkatkan kekebalan tubuh

Vita-Lea For Children multivitamin boleh kunyah untuk kanak-kanak. Pengambilan suplemen multivitamin menjadi pilihan untuk melengkapkan diet yang kurang berkhasiat. Apabila badan cukup nutrisi dan mineral, secara automatik sistem pertahanan tubuh meningkat.

Meal Shakes - multivitamin dalam bentuk serbuk, cepat dan mudah dibancuh dan disediakan untuk kanak-kanak. 

Boleh contact Cikgu Ije sekarang untuk order. Nak mudah WhatsApp je. Klik 018 270 4872

Pemberitahuan Mesra:
  • Mulai 1 Mac 2020, yuran keahlian Shaklee hanyalah RM35 atau percuma keahlian dengan belian mana-mana produk sebanyak 100UV (lebih kurang RM350 bergantung kepada nilai produk)
  • Hubungi Cikgu Ije untuk mendaftar sebagai ahli makan sendiri (belian harga ahli dan jaminan produk tulen) atau ingin jana pendapatan tambahan (kelas online dan offline disediakan bersama team yang supportive!)
  • Hanya 6 maklumat yang diperlukan untuk pendaftaran:
  1. Nama
  2. Alamat
  3. Nombor telefon
  4. Nombor kad pengenalan
  5. Nombor akaun bank
  6. Email

Your Favourite Shaklee Distributor 
Shaklee ID 1233547
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : 018 270 4872
Personal FB : Hifzan Zanini

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan