ResV : 14 Soalan Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Beli

Assalamualaikum dan hai semua! Hari ni Cikgu Ije nak kongsikan tentang produk yang baru dilancarkan oleh Shaklee Malaysia pada Mac 2020! Kalau di US, ia dikenali sebagai Vivix Liquigel. Kat Malaysia, ia dikenali sebagai ResV. Res untuk resveratrol dan V untuk Vivix. Maka jadilah ResV!



Dah alang-alang nak mengarang panjang tentang FAQ untuk ResV hari ni, Cikgu Ije ambil mood kongsi gambar semasa Business Leaders' National Conference di PICC pada 22 Februari 2020. 


Menara ResV

1. Apakah ResV?

ResV diformulasikan secara saintifik untuk menyokong kesihatan dan penyelenggaraan umum untuk kehidupan yang muda dan bersemangat. Ia diperbuat daripada gabungan polifenol dan ekstrak botani dari Anggur Muscadine, Knotweed Jepun, Anggur Pomace, Buah Delima, Chebulic Myrobalan, Anggur Hitam, Anggur Merah dan Lobak Ungu.



2. Apakah perbezaan antara Vivix dan ResV?

Kedua-dua Vivix dan ResV mempunyai bahan utama iaitu Anggur Muscadine. Cumanya Vivix dalam bentu cecair manakala ResV dalam bentuk kapsul. 

Melalui beberapat tahun penyelidikan, para saintis Shaklee telah mengetahui bahawa beberapa jenis polifenol mungkin mempunyai kesan positif terhadap kesihatan sel. Shaklee telah mencipta campuran yang lebih seimbang dan pelbagai sumber-sumber polifenol semulajadi untuk meniru rapat spektrum polifenol yang luas dari alam semula jadi. 

Selain polifenol kuat dari anggur muscadine, ResV kini mengandungi polifenol dari delima, ekstrak anggur merah, cherobic myrobalan, dan banyak lagi. Berdasarkan data daripada kajian mengenai polifenol dan resveratrol, Shaklee telah meningkatkan keseimbangan resveratrol dan polifenol untuk menghasilkan profil polifenol yang lebih aktif.



3. Apa persamaan antara Vivix dan ResV?

Kandungan utama Vivix dan ResV adalah anggur muscadine. Salah satu anggur yang jarang ditemui dan mempunyai manfaat kesihatan yang hebat dimana anggur muscadine mengandungi Polifenol Asid Elagic dan Ellagitannins yang lebih tinggi berbanding anggur lain.

Walau bagaimanapun, polifenol ini tidak stabil dan apabila diekstraks polifenol ini boleh rosak, Tetapi saintis Shaklee telah menjumpai cara yang boleh ekstrak polifenols daripada anggur muscadine dan bahan lain dan pada masa yang sama menjaga keaslian dan ketulenan polifenol. Proses pengekstratan telah dipatenkan oleh Shaklee. Tak ada syarikat lain yang boleh tiru. Nak supplement yang ada resveratrol dan polifenol asli, hanya Shaklee yang ada Vivix dan ResV! Hebat bukan?


4. Kenapa anggur muscadine berbeza dengan anggur lain?

Anggur Muscadine adalah salah satu buah anggur yang sukar ditemui, paling berkuasa di alam dengan profil polyphenol yang unik dan dari sudut sains ia menawarkan beberapa manfaat kesihatan. Tidak seperti anggur lain, anggur muscadine mempunyai kepekatan ellagitannins dan asid ellagic yang hebat, yang digabungkan dengan polifenol anggur muscadine yang lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang besar

Muscadine "super grapes" juga boleh berkembang dalam persekitaran yang sukar. Profil fenolik mereka yang unik memberikan perlindungan tambahan terhadap bakteria, kulat, ragi, kemarau, kelembapan yang berlebihan, dan suhu yang melampau sementara anggur lain lebih rapuh dalam persekitaran ini.

5. Bagaimana formula ResV 30% lebih hebat berbanding Vivix?

Spektrum polifenol telah berubah dari Vivix dan jumlah polifenol pada setiap hidangan telah meningkat. Dalam kajian makmal, formula ResV menunjukkan ianya 30% lebih kuat untuk menghalang pembentukan protein AGE berbanding dengan Vivix. Perbezaan potensi seperti yang dikesan oleh ujian AGE adalah semata-mata kerana perubahan dalam spektrum polifenol kerana perbandingan dibuat pada penghantaran polifenol yang sama. Buktinya ada dalam ujian!
  • Penambahan 5 ramuan baru dalam ResV berbanding Vivix (Chebulic Myrobalan, Buah Delima, Anggur Hitam, Anggur Hitam, Anggur Merah dan Anggur Pomace)
  • Penambahan polifenol, kalau dalam VIVIX biasa ada 15 Polifenols, dalam ResV kita ada lebih dari itu. Hebat!

6. Berapa banyak ResV perlu diambil setiap hari?

Dos yang disyorkan ialah 2 kapsul sehari.

7. Bilakah waktu sesuai ambil Vivix dan ResV?

Ambil Vivix setiap hari, sebaik-baiknya dengan hidangan, pada waktu pagi sebagai perlindungan untuk anda menjalani hari anda dan mengambil ResV pada waktu malam kerana kebaikan tidur anda untuk menyokong pembaikan badan.



8. Berapakah jangka hayat rak (shelf life) ResV?

ResV mempunyai rak 24 bulan dari tarikh pengeluaran. Beli dengan pengedar Shaklee sah seperti Cikgu Ije untuk elak dapat produk tiruan atau stok lama. 

9. Perlukan ResV disimpan di dalam peti ais?

Part ni paling Cikgu Ije suka. ResV tidak memerlukan penyejukan. Kami mengesyorkan anda menyimpan produk ini di bawah 30⁰C dan melindungi dari cahaya dan kelembapan untuk mengekalkan kesegaran yang optimum dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk. Mudah dibawa naik flight dan travel.

10. Siapa yang mendapat kebaikan ResV?

ResV direka untuk orang dewasa yang berkaitan dengan kehidupan yang sihat dan kesejahteraan dan bagi mereka yang sentiasa dalam perjalanan. Anda boleh membawa dan mengambil ResV bila-bila masa, di mana sahaja. ResV tidak digalakkan untuk wanita hamil atau menyusu atau sesiapa yang berumur 18 tahun ke bawah.


Antara khasiat ResV:
  • Melindungi dan membaiki DNA
  • Melindungi mata dan menyokong kesihatan mata
  • Tuntas tindak balas keradangan orang yang sihat kepada makanan yang tidak sihat
  • Impak secara positif pengeluaran tenaga selular

11. Apakah langkah berjaga-jaga yang perlu diketahui?

Tiada interaksi yang diketahui antara ResV atau mana-mana ramuannya dan apa-apa makanan tambahan yang lain. Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan agar orang yang berada di bawah penjagaan seorang doktor untuk keadaan perubatan atau penyakit atau yang mengambil ubat preskripsi, terutama ubat penipisan darah untuk membincangkan penggunaan ResV dengan profesional penjagaan kesihatan mereka.

12. Adakah ResV halal?

Ya. ResV disahkan Halal oleh Perkhidmatan Islam Amerika (ISA), badan pensijilan halal asing yang diiktiraf oleh Jabatan Pembangunan Islam Malaysia (JAKIM).

13. Berapakah harga ResV?

1 botol mengandungi 60 kapsul untuk 30 hidangan. Jika ambil secara konsisten setiap hari, untuk 30 hari. 

Harga runcit untuk 1 botol ResV ialah RM510

Percuma keahlian dengan pembelian 1 botol ResV, boleh terus dapat harga ahli. Diskaun 20% berbanding harga runcit. 

14. Ada promosi murah belian ResV?

Ada! Sempena pelancaran ResV pada bulan Mac 2020, Shaklee berbesar hari membuat introductory offer 

  • Beli 1 botol ResV, percuma keahlian Shaklee
  • Beli 2 botol ResV, diskaun 5%
  • Beli 6 botol ResV, percuma 1 botol lagi ResV
Nah, Cikgu Ije belanja dalam bentuk poster. Senang nak study




Pengeposan setiap hari untuk bayaran sebelum jam 1 petang. Untuk yang nak COD sekitar Kluang pun boleh.

Berminat untuk dapatkan ResV Shaklee? Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je. Klik 018 270 4872

Your Favourite Shaklee Distributor
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : 018 270 4872
Personal FB : Hifzan Zanini

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan