Vitamin Bantu Naikkan HB Semasa Mengandung

Assalamualaikum dan salam sejahtera. HB dan ibu hamil berpisah tiada. Kerisauan penuh di dada. Cikgu Ije dah 3 kali mengandung (2011, 2013, 2016), memang igauan ngeri kalau HB rendah. Anak sulung memang teruk sangat sebab tak kenal Shaklee lagi. Dah kenal Shaklee, steady je HB masa anak kedua dan ketiga. Alhamdulillah.

Hari ni Cikgu Ije nak kongsikan pengalaman seorang pengguna Shaklee, Kak Zai. Untuk pengetahuan anda, paras HB kurang daripada 11g/dl diklasifikasi sebagai HB rendah (low HB). Jom ikuti kisah ini..

Bacaan HB saya cantik

Rasa nak melompat sampai ke bintang. Sebab untuk seorang Kak Zai, yang dulunya lemah lembik, selalu pengsan, muka pucat lesu, BP saya sangat rendah dan HB saya sangat rendah.

- Kerang?
- Bayam?
- Hati?

Itu semua dah jadi makanan sebati sejak sekolah sebab nak bagi kuat, nak bagi darah ok.

Tadi, nurse ambik darah, dia gurau gurau lagi sebab tengok Kak Zai pejam mata takut jarum! Aku buka mata lemah lutut tengok darah dalam syringe tu. Walhal sama je ngan warna Vivix!!!!

Nasib baik telan Vivix tak jadi Vampire. Rasa macam minum Ribena je. Masam manis sedap! Lagi satu Kak Zai tak tinggal adalah multivitamin Vita-Lea Iron Formula dan B-Complex.

Minum dengan air oren/makan dengan vitamin C. Haaaa kalau nak tau Vitamin C ni bantu tingkatkan penyerapan iron. Hebat bertambah hebat pulak!

Bila result keluar, "Wow!!!! 11.6 lah! Cantiknya. Jarang tengok result gini. Selalu saya main kat 10, 10.5."



Nurse remind, "Ha, next time, jangan turun pulak tau". Thank you Vivix, Vita-Lea dan B-Complex. You made my day! 

Nota tambahan: 
Vivix Shaklee adalah 100% bahan semulajadi. Ia adalah gabungan 4 tumbuhan. Ramai ibu hamil & selepas bersalin ambil Vivix. Namun, Shaklee tidak membuat sebarang ujian ke atas ibu hamil dan menyusukan anak. Shaklee merumuskan Prenatal Set dan Postnatal Set khas untuk golongan ini. Walau bagaimanapun, ibu yang yakin dengan kesan Vivix, boleh mengambil Vivix atas risiko sendiri.

Vitamin untuk naikkan HB


Menurut KKM, majoriti ibu yang mengalami masalah HB low semasa mengandung adalah kerana kekurangan zat besi. Hanya segelintir yang mempunyai hb low kerana kekurangan asid folik dan B12.

Untuk meningkatkan paras hb, seharusnya kita mengamil makanan yang kaya dengan zat besi, asid folik dan vitamin

Jadi, untuk meningkatkan HB dalam darah, Irni sarankan supaya anda mengambil Set Healthy Prenatal Shaklee, iaitu:

1. Vita-Lea Iron Formula

Vita-Lea merupakan sejenis multivitamin dilengkapi dengan zat besi. Vita-Lea mudah diserap ke dalam badan berbanding vitamin jenis lain kerana Vita-Lea mempunyai coating jenis aqueos dan mudah larut dalam air. Sebab tu, bila ambil Vita-Lea, HB mudah naik.


2. SR Vita-C Plus

Vitamin C penting untuk penyerapan zat besi yang ada dalam Vita-Lea dan yang ada dalam makanan. Dengan pengambilan vitamin C, penyerapan zat besi akan menjadi lebih optimum.


3. B-Complex

B-Complex Shaklee dilengkapi dengan asid folik. Asid folik penting untuk pembentukan sel darah merah.


Amalkan 3 vitamin ini dengan penuh disiplin dan konsisten, insyaAllah HB akan naik, Dapatkan konsultansi cara makan terbaik dengan Cikgu Ije ye.

Vitamin lengkap ibu hamil (Prenatal Set)

Baca DI SINI

Korang ada masalah HB low dan selalu pitam, selalu rasa penat, pening. Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee? Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je. Klik +60182704872

JAMINAN KAMI
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
Semulajadi
Berkesan

MENGAPA SAYA?
Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN
Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE
Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 
Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan