5 Sebab Kita Perlu Amalkan Vitamin Penghadaman Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Haaa baca tajuk dah tahu hari ni nak kongsi tentang perut, usus, buang air besar, buang air kecil! Untuk yang normal, kita tak rasa ia penting. Tapi kalau sembelit (seminggu sekali membuang), atau perut asyik pedih je, atau ada pantang takleh makan itu ini, memang gusar hati memikirkan apa benda dalam usus ni.

Seperti yang kita tahu, kesihatan kita adalah apa yang kita makan. Betapa besarnya peranan kesihatan perut untuk kita. Jadi hari ni Cikgu Ije nak kongsikan tentang Vitamin Penghadaman Shaklee (Digestive Health Vitamin).  Jom fokus pada tajuk utama.


5 sebab anda perlukan Vitamin Penghadaman Shaklee (Digestive Health)

1) Sistem penghadaman anda kurang efisien.
2) Masalah sembelit.
3) Masalah mulut berbau / badan berbau.
4) Masalah mengidam makanan (cravings).
5) Perut berangin, kembung, gastrik dll.

Masalah sembelit, mulut berbau, 'cravings', perut berangin dan kembung biasa dialami oleh kebanyakan daripada kita. Jika anda mempunyai masalah tadi, Cikgu Ije amat sarankan untuk anda amalkan Vitamin Penghadaman Shaklee. Bak kata pepatah; cegah sebelum parah.

4 vitamin yang bagus untuk penghadaman

Vitamin Penghadaman Shaklee mengandungi 4 produk yang terdiri daripada

1. Peppermint-Ginger Plus 


Peppermint-Ginger Plus bertindak melegakan dan menenangkan perut dengan khasiat semula jadi dengan rumusan empat jenis herba pilihan.

- Jintan manis
- Jintan hitam
- Pudina (peppermint) - herba yang dapat melancarkan sistem pencernaan serta berkesan untuk melegakan dan menyelesakan perut.
- Halia (ginger) - herba yang sangat berkesan untuk menyihatkan saluran pencernaan dan melegakan ketidakselesaan perut secara semula jadi.

Menariknya tablet Peppermint-Ginger Plus ini boleh dihancurkan dan dicampurkan ke dalam air mendidih untuk dijadikan minuman herba asli. Apa rasanya? Rasa macam teh herba halia pudina. Cer bayangkan.... Sangat menyegarkan!

2. Herb-Lax™


Herb-Lax Shaklee mengandungi adunan pelbagai herba yang sering digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan melancarkan fungsi usus.

Herb-Lax™ bertindak secara lembut bagi membantu anda menangani masalah pembuangan air besar yang mungkin dialami sekali-sekala.

Bagi anda yang menghadapi masalah pembuangan air besar yang tidak konsisten pasti tersenyum. Yer lah kan. Dari membuang sekali dalam 3 hari hari, pembuangan najis lebih lancar! 

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosus sistemik (SLE) hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini.

3. Alfalfa Complex


Alfalfa Complex adalah antara produk Shaklee yang mempunyai alkali tertinggi di antara semua produk Shaklee. Jadi tidak hairanlah ramai yang sukakan prestasi Alfalfa ini.

Ada apa dengan Alfalfa ini. Kalau anda semua nak tahu, kebanyakan daripada kita mempunyai badan yang berasid. Badan yang mempunyai asid yang berlebihan akan menyumbang kepada pelbagai penyakit lain. Ahaa termasuklah penyakit yang berkaitan dengan masalah kesuburan. Cikgu Ije sertakan status FB Dr Zubaidi Hj Ahmad yang bertarikh 24 Januari.


Air bergas = TINGGI ASID + TINGGI GULA.

 Bagaimana produk ini boleh membantu sistem penghadaman?

Acid / alkaline Imbalance can weaken your body ORGANS and bones, and lead to variety of serious disease. In fact, most of us are "over acid" in our body.

Perhatikan perkataan organ. Usus dan perut adalah sebahagian organ didalam badan yang penting untuk sistem penghadaman. Dengan kuantiti nutrient yang betul dan berterusan anda dapat bantu keadaan asid yang berlebihan didalam perut.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosus sistemik hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini.

4. ESP

Asas pembinaan sel adalah PROTEIN

Protein diperlukan untuk membaiki tisu dan pembinaan tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk mengekalkan kehidupan. Protein juga merupakan bahan utama yang digunakan untuk "menggantikan" sel-sel mati. Ini termasuklah tisu yang berkaitan dengan sistem penghadaman (perut dan usus).

- ESP membekalkan tenaga berpanjangan dengan kebaikan protein berkualiti tinggi daripada tumbuhan
- Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protin soya yang lengkap, iaitu 14 gram protin soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk sembilan asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh.

Lagi menarik, ESP selamat untuk pesakit gout. Serbuk protein soya Shaklee non GMO keluaran Shaklee adalah tidak berasid. Semestinyalah selamat bagi pesakit gout.

Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.

- Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar
- Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus*
- Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal

Kebaikan vitamin penghadaman Shaklee

Last but not least, Cikgu Ije simpulkan kebaikan vitamin penghadaman Shaklee (Digestive Health) secara umumnya untuk kita semua:

♥ melegakan sembelit
♥ meningkatkan kesihatan sistem penghadaman
♥ menyokong kesihatan usus
♥ membantu mengurangkan masalah berat badan berlebihan
♥ melegakan perut yang tidak selesa.

Sumber rujukan :
1. Shaklee Malaysia
2. Bengkel Nutrisi Shaklee.

3. FB Dr. Zubaidi Hj Ahmad

Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee? Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je. Klik +60182704872

JAMINAN KAMI
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
Semulajadi
Berkesan

MENGAPA SAYA?
Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN
Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE
Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 
Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan