Nenek Berusia 78 Tahun Tiada Masalah Sendi Dan Bebas Diabetes

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ni Cikgu Ije nak kongsikan pengalaman seorang nenek yang dah 2 tahun mengamalkan Vivix. Jom ikuti kisah beliau.



Bacaan gula normal selepas ikhtiar dengan Vivix

Nenek ini sudah berusia 78 tahun (pada 2018) dan sejak 2 tahun lalu, nenek mengamalkan tambahan makanan kesihatan, Vivix selain daripada ubat daripada hospital. Jika dulu, masalah gula nenek tak pernah normal. Bacaan 8-9 dan pernah hypo! Risau dibuatnya. Yelah, nenek dah tua. Sejak amalkan Vivix, gula dah makin stabil. Bawah 7.0 mmol/L. Alhamdulillah



Nenek boleh solat berdiri

Sebelum nenek ini ambil Vivix, nenek terpaksa solat dalam keadaan duduk. Tenaga nenek tak banyak. Nak berdiri lama, nenek lak larat. Sendi beliau dah tak kuat. Asal bangun je, rasa goyang. Apa lagi kalau nak berdiri lama waktu qiam solat. Memang nenek tak mampu.

Alhamdulillah, sejak usia nenek 76 tahun dan nenek amalkan Vivix, nenek dah boleh nak solat berdiri. Suatu nikmat yang sahabat seusia nenek tak mampu kecapi. Dapat solat dengan sempurna mengikut sunnah Rasulullah, satu perasaan bahagia di kala usia nenek kini mencecah 78 tahun. 

Bagaimana Vivix turunkan paras gula dalam darah?
Vivix kaya dengan resveratrol. Mengikut kajian, ada 5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat bantu kurang metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan..

1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah - Jadi elok balik ikut sistem yang betul seperti badan kita patut buat.

2. Resveratrol bantu kurangkan rintangan insulin - Vivix bantu betulkan fungsi “kunci dan mangga” tadi supaya glukosa boleh masuk dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja

3. Resveratrol bantu melindungi pankreas - Kita nak baikpulih semula pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi, supaya boleh berfungsi semula dengan baik. Kita tak nak cucuk insulin tiruan. Kita nak hasilkan sendiri insulin oleh pankreas kita. Vivix akan bertindak seperti ini..

Mengurangkan radang di pankreas –> melindungi sel di pankreas–> supaya insulin akan meningkat menjadi normal semula

4. Resveratrol bantu membaiki rembesan insulin - Bila sel pankreas dah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita.

5. Resveratrol bantu membaguskan keseimbangan metabolisme - fungsi tubuh.


Bagaimana Vivix bagus untuk sendi?


Satu jurnal kajian saintifik bertajuk Scientific Evidence and Rationale for the Development of Curcumin and Resveratrol as Neutraceutricals for Joint Health (Int J Mol Sci. 2012; 13(4): 4202-4232.), dapat disimpulkan bahawa telah terbukti resveratrol boleh membantu:

1. Mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi.
2. Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Seterusnya penyelenggaraan yang baik pada sendi normal, juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah (faedah yang positif) daripada segi:

1. Kelebaran ruang sendi (joint space width on radiographs).
2. Pergerakan.
3. Kekakuan (stiffness).
4. Ketidakselesaan sendi.

Secara spesifiknya kajian saintifik ini dijalankan terhadap penyakit osteoarthritis (OA), iaitu sejenis penyakit pada sendi yang serius. Yang mana terjadinya radang pada sendi atau kerosakan pada tulang rawan. Orang yang sakit sendi biasa, kalau tak cegah daripada awal sangat mudah nak kena OA ni.


Kalau nak lebih faham secara ringkasnya, kajian menunjukkan resveratrol (bahan utama dalam Vivix) berkesan untuk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, memperbaki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi

Masih ingat kisah nenek berusia 78 tahun di atas tadi? Syukur ditemukan dengan Vivix. Dengan asbab berikhtiar dengan Vivix, Allah berikan nenek merasai nikmat sihat. Tiada lagi kerisauan bacaan gula yang tinggi. Tiada lagi sakit sendi yang menguasai. Alhamdulillah.

Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee? Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je. Klik +60182704872

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
Semulajadi
Berkesan

MENGAPA SAYA?
Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN
Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE
Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 
Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (#D2DTeam) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan