CoQ-Trol Plus : Sumber CoQ10 Terbaik!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Tak puas nak cerita kebaikan dan kelebihan CoQ-Trol Plus ni. Hari ni Cikgu Ije nak kongsikan lagi kenapa anda perlu ambil vitamin Coq10 daripada Shaklee ini.


Campuran proprietari 100mg Coenzyme Q10, Resveratrol dan Tokoferol memberi hasil dan keberkesanan CoQ10 yang terbaik. Untuk mendapatkan fungsi badan yang optima, anda disyorkan untuk mengambil 100mg CoQ10 setiap hari.
Apakah Itu Coenzyme Q10 (CoQ10)?

CoQ10 adalah komponen yang penting untuk menghasilkan tenaga di dalam sel setiap badan manusia. Ia berada di dalam mitokondria, iaitu stesen janakuasa sel.

CoQ10 juga sangat diperlukan oleh otak, jantung dan hati. Ini kerana, ia berfungsi untuk menukarkan lemak dan gula kepada tenaga untuk digunakan sepanjang hari.


Tubuh setiap manusia boleh menghasilkan CoQ10, namun keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun dan semakin berkurangan secara mendadak pada usia 40 tahun dan berterusan sehingga 80 tahun.

Apakah Kepentingan CoQ10?

CoQ10 sangat penting pada badan setiap manusia kerana ia berfungsi sebagai bahan antioksidan semulajadi dan bertanggungjawab untuk menghasilkan tenaga dalam bentuk Adenosin Trifosfat (ATP) di dalam mitokondria. Ia seperti spark plug untuk memulakan proses penghasilan tenaga.


Tenaga ATP akan dibekalkan kepada mana-mana organ penting yang ada di dalam tubuh manusia seperti otak, jantung, buah pinggang dan mana-mana organ yang memerlukan kadar kepekatan CoQ10 yang tinggi.

Secara mudahnya untuk anda memahami, saya memberi analogi macam ni. Setiap rumah mempunyai elektrik, elektrik itu pula datangnya daripada stesen janakuasa.

Jika stesen janakuasa TNB mengalami masalah atau kerosakkan, tentunya rumah kita tidak akan ada elektrik kan? Maka bergelap dan tidak berfugsilah semua peralatan elektrik di dalam rumah.

Macam itu juga tubuh kita. Jika kita kekurangan CoQ10 di dalam tubuh, maka mitokondria tidak dapat berfungsi dengan baik. Badan akan cepat penat, cepat tua dan mengalami pelbagai masalah kesihatan.

Untuk mengekalkan gaya hidup berkualiti tinggi dan panjang umur, amatlah perlu untuk mengekalkan kesihatan mitokondria.

Namun disebabkan kealpaan, tabiat buruk, pendedahan persekirataan yang berbahaya dan radikal bebas yang berleluasa di dalam tubuh. Maka sel dalam tubuh akan mati.

Pembentukan radikal == mutasi mitokondria == DNA musnah == Kematian sel

5 Keistimewaan CoQ10 Yang Anda Wajib Tahu

1.0 Memberi Tenaga Pada Badan Manusia


CoQ10 bertanggungjawab untuk menjana 95% tenaga yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Untuk mendapatkan fungsi badan yang optima, anda perlukan 100mg CoQ10 setiap hari agar bertenaga sepanjang hari.

Selain daripada itu CoQ10 juga dapat memberikan anda gaya hidup yang lebih aktif, meningkatkan kekuatan otot dan dapat mempercepatkan proses pemulihan luka.

2.0 Memperbaiki Peredarah Darah

CoQ10 paling banyak didapati di jantung manusia kerana ia menggunakan paling banyak tenaga untuk mengepam darah ke seluruh badan.


Bagi mereka yang mempunyai masalah penyakit kardiovaskular seperti darah tinggi dan strok.  Pengambilan statin akan mengurangkan penghasilan enzim HMG-CoA (terbentuk sebelum CoQ10 dihasilkan) bersamaan dengan penghasilan CoQ10 dalam badan berkurangan sebanyak 40%


Oleh itu mereka sangat memerlukan suplemen tambahan CoQ10 untuk menguatkan otot jantung, mengurangkan risiko penyakit jantung, memperbaiki peredaran darah dan memberi tenaga kepada jantung untuk mengepam darah.

Jantung yang normal akan berdegup 100,000 kali ganda sehari untuk mengepam darah.

3.0 Meningkatkan Kesuburan


Perlindungan Antioksidan – Melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas dan meningkatkan jumlah sperma.



Meningkatkan Tenaga – Semakin banyak CoQ10 di dalam mitokondria, semakin cepat pergerakkan sperma untuk disenyawakan.


Kesihatan Kesuburan Lelaki – Satu kajian dijalankan ke atas 228 lelaki yang mengalami masalah kesuburan, 114 diberi 200mg CoQ10 setiap hari, manakala 114 sebagai kawalan. Keputusannya, selepas 6.5 bulan (114 orang yang amalkan CoQ10) mengalami peningkatan kuantiti bilangan sperma sehingga 81%.


Kesihatan Kesuburan Perempuan – Dapat memperbaiki kualiti ovum dan peluang tinggi untuk persenyawaan, terutama bagi mereka yang sedang berusaha untuk mendapatkan zuriat.

4.0 Kulit Berseri

CoQ10 banyak didapati di permukaan kulit lipid pada epidermis. CoQ10 bermanfaat kepada kulit wanita sebagai pelindung sinaran UV dan memberi tenaga untuk pembaikan dan penghasilan sel.



Lain-lain keistimewaan CoQ10 pada kulit :

4.1 Membuat kulit menjadi lebih tegang dan kurang kedutan
4.2 Kulit lebih halus
4.3 Mengekalkan keanjalan kulit
4.4 Kulit kelihatan lebih muda dan sihat

5.0 Ketajaman Minda



Semakin berusianya seseorang itu, tahap CoQ10 akan semakin berkurangan. CoQ10 memberi bekalan uantuk fungsi otak. Ini kerana CoQ10 bertindak sebagai pelindung neuro dan mengurangkan plak amyloid.

Keistimewaan CoQ10 kepada fungsi otak :

5.1 Lebih fokus dan peka
5.2 Mampu meningkatkan daya ingatan
5.3 Meningkatkan keupayaan pembelajaran
5.4 Kurangkan risiko berkaitan dengan pelupa, nyanyuk, Alzheimer dan Perkinson

Kenapa Anda Perlu Dapatkan CoQ-Trol Plus Sebagai Sumber CoQ10?



  1. Berkepekatan tinggi (100mg) CoQ10
  2. Mengandungi kombinasi 2 mg Resveratrol dan bertindak sebagai anti-keradangan
  3. Kombinasi 5mg Tokoferol sebagai antioksidan
  4. Mengandungi minyak zaitun yang dipatenkan untuk penyerapan yang unggul
  5. Bebas Gluten
Ingatlah orang tersayang dan sayangi diri kita. Dapatkan CoQ-Trol Plus hari ni juga untuk kesihatan yang menyeluruh.


CoQ-Trol Plus daripada Shaklee lengkap untuk kesihatan anda. Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee? Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je Klik +60182704872

JAMINAN KAMI
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
Semulajadi
Berkesan

MENGAPA SAYA?
Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN
Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE
Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 
Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan