3 Vitamin Terbukti Bagus Untuk Sakit Sendi

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat hari raya ke-7! Cepatnya masa berlalu. Sepanjang Syawal ni, Cikgu Ije dihujani dengan WhatsApp bertanyakan masalah sendi dan lutut. Ramai warga emas keluar beraya, anak-anak perasan ibu bapa mereka dah makin uzur. Terus google carikan penawar untuk beri yang terbaik. Ada tu umur 40-an pun dah ada tanda-tanda sakit sendi dan lutut. 

Sendi ni ada banyak bahagian. Tapi yang famous ialah sakit lutut. Pengambilan vitamin meluputi semua sendi. Best, kan?


Jadi, hari ini Cikgu Ije kongsikan 3 vitamin Shaklee yang telah membantu raaaaaaamaiiii mereka yang mengalami masalah sendi lutut ni. Kenapa perlu ambil vitamin? Ibaratkan bagai enjin kereta tanpa pelincir, agak-agaknya pemanduaan lancar ke? Pasti tidak. Atau rantai basikal yang kering tiada minyak, pasti kasar. Begitu juga dengan pelinicir lutut dan sendi. Joommmm selesaikan masalah sendi dan lutut!

3 vitamin untuk kembalikan kesihatan sendi dan lutut

  • Kolagen
  • Minyak ikan
  • Kalsium
3 nutrient ini sangat penting dan mempunyai fungsi tersendiri. Amalkan pengambilan 3 vitamin ini untuk kembalikan kesihatan sendi dan lutut. InsyaAllah anda akan alami perbezaannya sebagaimana mereka yang telah berpuas hati bebas daripada derita sakit sendi dan lutut. 

Collagen Powder



Kolagen diperlukan untuk gerakan dan keanjalan. Di setiap sendi kita, ada padding dan sokongan untuk semua pergerakan dan aktiviti. Tanpa kolagen, tulang kita akan bergeser antara satu sama lain. Inilah yang berlaku kepada ibu ayah kita. Ini adalah kerana seiring peningkatan usia, kolagen makin berkurang dan penghasilan kolagen makin menyusut yang menyebabkan sakit sendi dan kekakuan.


Kolagen telah terbukti boleh dihasilkan melalui diet yang secukupnya. Isunya adalah ramai di kalangan kita tidak mampu membekalkan kolagen yang cukup hanya melalui pemakanan harian. Perlu diingat kolagen badan kita berkurangan setiap hari bermula usia 25 tahun. Itulah sebabnya anda perlukan suplemen kolagen.


Kajian menunjukkan bahawa mengambil suplemen kolagen boleh merawat osteoartritis yang teruk dan osteoporosis. Jadi bayangkan apa yang ia boleh lakukan untuk sakit kecil seperti sakit lutut, ligamen koyak dan sebagainya? Pasti kolagen sangat membantu.





OmegaGuard

OmegaGuard ialah minyak ikan. 


4 cara bagaimana OmegaGuard Shaklee bantu masalah sendi ialah:

1. Dalam OmegaGuard terdapat DHA dan EPA. EPA dan DHA mengurangkan inflamasi iaitu rasa panas kemerahan yang sering berlaku di sendi yang sakit.
2. Asid lemak omega 3 mengurangkan faktor perkembangan penyakit osteoarthritis. EPA dan DHA menghalang penghasilan sesetengah protein yang menyumbang pada osteoarthritis. Malah asid omega 3 ini menurunkan paras kemusnahan dan inflamasi pada sel cartilage
3. Asid omega 3 dalam OmegaGuard mengurangkn simptom kekakuan sendi di awal pagi, bengkak dan sakit di sendi. Malah omega 3 dapat melancarkan perjalanan darah semasa bersenam.
4. Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Jadi ia mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mendegas arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.

OmegaGuard tak sama dengan minyak ikan biasa dipasaran. Baca : 6 Sebab Perlu Pilih OmegaGuard Shaklee





OsteMatrix

Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.


Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.




Lebih banyak feedback mereka dengan masalah sendi dan lutut berpuas hati selepas amalkan vitamin Shaklee. Alhamdulillah. 






Gabungan ketiga-tiga vitamin ini pasti memberikan kesan yang positif untuk kesihatan sendi. Berminat untuk dapatkan vitamin Shaklee? Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je Klik +60182704872

JAMINAN KAMI
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
Semulajadi
Berkesan

MENGAPA SAYA?
Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN
Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE
Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 
Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan