Bagaimana Collagen Powder Shaklee Atasi Rambut Gugur, Nipis Dan Botak?

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini Cikgu Ije nak kongsikan berkaitan kolagen dan rambut. Ada ramuan terbaik dalam Collagen Powder Shaklee yang telah membantu ramai orang mengatasi masalah rambut. 

Sebelum berceloteh lebih panjang, jom kita mulakan dengan faktor berlakunya masalah rambut. 


Faktor timbul masalah rambut

Berikut adalah 4 faktor utama berlakunya masalah rambut. Cuba semak jika salah satu atau lebih daripada faktor ini ada pada anda.
  1. Penurunan mendadak estrogen selepas bersalin: Kandungan estrogen yang tinggi semasa mengandung menyebabkan pembentukan kulit rambut yang sihat dan ia mengunci akar rambut dengan kuat, maka pertumbahan rambut berlaku dengan baik. Tetapi sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan mudah gugur.
  2. Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian: Rambut juga seperti rumput hijau di padang, perlukan bekalan nutrient dan air yang cukup agar ia tumbuh subur. Pengambilan diet dengan makanan berproses menyebabkan badan kita sukar untuk menerima nutrient yang cukup untuk berfungsi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zink, zat besi, protein dan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.
  3. Stress: Stress memerlukan banyak B-complex, maka dengan kurangnya B-complex dalam tubuh makan zat ini akan di serap seperti di atas dari rambut. Stress juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.
  4. Bahan kimia dalam produk rambut: Kebanyakan syampu dan minyak rambut di pasaran terhasil dari bahan kimia merbahaya yang merosakkan rambut. Pelbagai iklan yang kononnya nak luruskan lambut, lebatkan rambut, atasi rambut gugur dijual dengan harga yang murah. Hakikatnya, produk ini mengandungi bahan kimia yang akan membuatkan rambut kita semakin rosak.  

Jika anda mengalami masalah rambut yang teruk dan mempunyai satu atau lebih faktor di atas, anda wajib membaca artikel ini sehingga habis. Cikgu Ije nak kongsikan bagaimana Collagen Powder sangat penting untuk anda. 

Ekstrak Camellia Japonica (Tsubaki) bagus untuk rambut


Shaklee Collagen Powder mengandungi 7 ramuan hebat dan salah satu daripadanya ialah ekstrak biji Camellia Japonica (Tsubaki).



Dan tahukah anda yang sebenarnya Tsubaki ini adalah salah satu RAHSIA kecantikan kulit dan rambut wanita Jepun? Mereka telah menggunakan ekstrak tsubaki ini berkurun lama dahulu sebagai tonik penyubur rambut, selain sebagai losyen untuk melembabkan
kulit.
“Camellia oil is most traditionally used as a hair smoothing and conditioning oil and is responsible for keeping the enamelled smoothness of the geisha, and samurai hairstyles of the past. Camellia oil also encourages healthy scalp and encourages hair growth and superb conditioning.”
“Camellia oil is high (90%) in olein acids and glycerides it adds shine and conditions hair while also treating damage from perms and colourants. The hair cuticle under microscopic inspection shows a noticeably smoother appearance after use with camellia oil”
Jadi, kesimpulan yang boleh kita buat tentang khasiat ekstrak biji Tsubaki (Camellia Japonica):

1) MEMBANTU MENYUBURKAN RAMBUT agar lebih sihat dan bermaya
2) MENGUATKAN KULIT KEPALA untuk mengelakkan keguguran rambut
3) MELEMBABKAN KULIT mengelakkan masalah kulit kering, dan mengembalikan keremajaan kulit.

Kalau orang India mengagungkan santan atau minyak kelapa, orang Jepun pula meraikan minyak Tsubaki untuk penjagaan rambut mereka

Khasiat Tsubaki untuk Rambut
  1. Tsubaki boleh melembutkan kutikel rambut dan menjadikan rambut lebih bermaya dan bersinar.
  2. Tsubaki menghasilkan satu lapisan perlindungan pada rambut dan menghalang dari rambut kering, rapuh dan bercabang di hujung.
  3. Tsubaki berupaya melembabkan kulit kepala dan menguatkan akar rambut. Penggunaan yang berterusan akan menguatkan rambut dan menghalang masalah kelemumur.


Woww, sebab tulah Shampoo Tsubaki by Shisedo merupakan shampoo yang paling glamour kat Jepun.


Penjagaan luaran penting, tapi kalau dalam jaga rambut dari dalam, laaaagiiiii bagus. Sebab tu Shaklee memberikan 1 sachet Shaklee Collagen Powder untuk rambut sihat yang mana ia mengandungi 50mg ekstrak Tsubaki.

Bila dah tahu ramuan best Collagen Powder Shaklee, bertambah keyakinan nak amalkan Collagen Powder, kan? Tunggu dulu! Cikgu Ije nak belanja testimoni. Bagi bukti sebenar! Baru betul-betul puas hati. Hehe

Testimoni rambut lebat!

Testimoni 1: Rambut lebih lebat dan susah gugur 



Testimoni 2:  Rambut jarang dan nipis tumbuh semula dengan sihat


Testimoni 3: Ambil vitamin dan guna syampu Shaklee


Ada vitamin lain dan syampu juga ke? Ada!

Produk pelengkap masalah rambut

Untuk mempercepatkan proses pertumbuhan rambut baru, boleh amalkan 


Energizing Soy Protein (ESP) - merupakan sumber protein yang mana protein ialah asas bagi rambut sihat dan cantik. Kalau nak rambut cantik, sihat, jawapan utama ialah protein

Tahukah anda bahawa rambut kita terdiri daripada lebih kurang 97% protein. 19 daripada 22 jenis asid amino membentukkan rambut kita. Jelas tak sekarang kenapa keadaan rambut kita bergantung penuh kepada kualiti protein yang kita ambil?


B-Complex - juga dikenali sebagai vitamin kecantikan. Bukan sekadar untuk kulit, ia juga bagus untuk rambut. 

B-Complex membantu rambut dengan 4 cara:
  1. Terlibat dalam pembentukan rambut yang sihat.
  2. Melicinkan pertumbuhan rambut pada kadar yang rata
  3. Menguatkan rambut agar tidak mudah putus, rapuh dan bercabang
  4. Membantu mengekalkan warna rambut, penting mencegah rambut beruban.  


Vita-Lea Iron Formula - Zink adalah mineral yang terlibat pada yang bahagian-bahagian yang mengalami pertumbuhan sel yang pesat. Pemakanan yang lengkap pada kadar yang optima akan mendorong pertumbuhan rambut yang lebih pesat.

Pertumbuhan yang pesat tersebut memerlukan  bekalan zinc secukupnya. Zinc mampu menguatkan rambut dengan menjadikannya lebih tebal, hasilnya rambut ketara lebih lebat.

Apabila setiap helaian rambut lebih kuat, keguguran rambut juga akan berkurangan. Walaupun dalam sehari kita biasa akan hilang 100 helai rambut, Zinc akan membantu mencegah kehilangan rambut yang berlebihan. 

Dah bersedia untuk dapatkan rambut lebat dan tak gugur lagi? Jommm! Boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je Klik +60182704872

JAMINAN KAMI
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
Semulajadi
Berkesan

MENGAPA SAYA?
Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

PENGHANTARAN
Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

PEMBAYARAN
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE
Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 
Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan