Vitamin Kesuburan Shaklee : Mengandung Bayi Kembar Setelah Menanti 6 Tahun!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Minggu ni Cikgu Ije sangat gembira kerana ada banyak berita best-best. Antaranya ialah berita tentang penantian pasangan yang telah 6 tahun berkahwin. Beliau adalah sahabat bisnes RIch Yoing Group (RYG). 

Dengan izin Allah, usaha beliau mengamalkan vitamin detoks dan vitamin untuk kecantikan kulit berakhir dengan berita yang dinanti sekian lama. Beliau kini hamil bayi kembar! Subhanallah. 



Vitamin apa yang beliau amalkan?

1. SR Vita-C Plus
2. Collagen Powder
3. Alfafa Complex
4. Energizing Soy Protein (ESP)
5. OmegaGuard
6. GLA Complex 



6 bulan konsisten. Kulit makin cantik, badan rasa ringan lepas detoks. Tak skip tau GLA Complex dan Alfafa Complex.

Bulan lepas dia pregnant 4 minggu. Alhamdulillah! Semalam lepas scan dengan doktor, doktor bagitau baby dia TWINS! Bila saya dapat berita gembira hasil perkongsian rakan RYG rasa nak nangis. Sebak ya Allah. 



Hebatnya kuasa Allah. Kita jangan berhenti berusaha. Allah pemilik dunia dan seisinya. Doakan kandungan sihat ya. Yang mana masih berikhtiar, have faith never lose hope. Sempurnakan kesihatan kita, enjoy life and be happy. Selalu bersyukur.

Apa fungsi setiap vitamin ini?

Disebabkan beliau pada mulanya mengambil vitamin ini untuk kecantikan, tiada yang menduga beliau dikurniakan tahap kesihatan yang baik yang membolehkan beliau subur dan mengandung bayi kembar.

Berikut adalah 6 vitamin yang beliau amalkan dan bagus untuk kecantikan dan kesuburan.

SR Vita-C Plus
SR Vita-C Plus membantu proses menghasilkan atau sintesis hormon seks dan kesuburan

ESP
ESP ialah sumber protein yang baik. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan dan proses pembentukan janin. Protein yang tidak mencukupi dalam badan pula akan mengganggu kualiti sel pembiakan lelaki dan wanita. Bagi individu yang mempunyamasalah sel telur ovum yang tidak matang, sedikit, kecil dan tidak sihat,  disarankan mengambil ESP sebagai sumber protein. Ramai yang tersalah sangka yang ESP ni hanya untuk isteri, tapi sebenarnya suami pun boleh ambil.

OmegaGuard
Omega 3 asid lemak daripada minyak ikan. Omega 3 asid lemak mempunyai kesan yang mendalam kepada setiap sistem dalam badan, dan adalah penting untuk sihat fungsi hormon. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa wanita yang kerap mengambil omega- 3 lemak mungkin mempunyai hasil kesuburan yang lebih baik. OmegaGuard juga membantu membakar lemak bagi mengatasi masalah berat badan yang menjejaskan kesuburan

GLA Complex

GLA Complex sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur, PCOS atau sakit sebelum haid (PMS). GLA (Gamma Linolenic Acid) ini dapat bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)“. Mukus ini berfungsi untuk melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangkamasa yang agak lama iaitu 4-5 hari yang sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandungwalaupun seks dilakukan selepas waktu subur.

2 tambahan vitamin lain yang diamalkan oleh beliau:

Alfalfa Complex
Bagus untuk atasi masalah keputihan. Masalah ini seringkali menganggu proses kesuburan. Ia juga bagus untuk menyaktoksin kekotoran daripada badan. Toksin inilah yang menjadi punca kepada fungsi tubuh yang tidak cekap. Menggalakkan masalah jerawat, masalah kesihatan. Dari sudut kecantikan, dengan mengamalkan Alfalfa Complex, ia menjadikan kulit bersih dan bebas daripada masalah cela.

Collagen Powder 
Collagen Powder bagus untuk menganjalkan kulit, memberi kelembapan, memudarkan masalah kulit. Ia juga bagus untuk sendi dan ligamen yang lebih sihat. 

Vitamin lain yang bagus untuk kesuburan

️Vita-E Complex
Vita-E Complex terkenal sebagai “vitamin seks”. Menggalakkan pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA dan DNA). Juga berkhasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki dan wanita yang tidak bernafsu dan mengalami masalah seksual.

️OsteMatrix
OsteMatrix ialah sumber kalsium. Kalsium membantu untuk mengalkali badan, yang memihak kepada sperma dan telur disenyawakan. Adalah penting untuk pengeluaran folikel dan fungsi pembiakan umum dalam kedua-dua lelaki dan wanita. Anda juga perlu kalsium untuk membantu bayi anda berkembang tulang dan gigi yang kuat , serta kesihatan saraf dan otot.

️B-Complex
Memberi rasa tenang dan rilek serta menghindarkan stress. Seperti yang kita sedia maklum, tubuh dan otak stress menjadi antara  faktor penghalang untuk kehamilan terjadi. Jadi disinilah B-Complex memainkan peranannya untuk menenangkan minda yang tertekan sekaligus meningkatkan peluang kehamilan. B-Complex juga mempunyai asid folik yang bagus untuk persediaan hamil.

Klik PENGALAMAN KESUBURAN SHAKLEE untuk lebih banyak testimoni berjaya hamil dan info berkaitan kesuburan.

Boleh dapatkan vitamin kesuburan dengan cara makan yang betul dari agen sah atau boleh contact Cikgu Ije. Nak mudah WhatsApp je Klik +60182704872

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  1. Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  2. Semulajadi
  3. Berkesan
  4. Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  5. Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya ialah Cikgu Ije yang merupakan pengedar Shaklee jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi Cikgu Ije agar boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Cikgu Ije juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  1. belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  2. belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
  3. hubungi Cikgu Ije di talian WhatsApp +60182704872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian
Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan