16 Sebab Saya Pilih Bisnes Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ada yang tanya, 
Best ke Cikgu Ije bisnes vitamin? Ada ke orang beli?
Hari ni Cikgu Ije nak huraikan beberapa sebab kenapa Cikgu Ije suka sangat dengan bisnes Shaklee ni. Jom baca sampai habis untuk ketahui rahsia Cikgu Ije jana extra income gemook 5 angka setiap bulan hanya dengan bisnes vitamin. 



1. Kedai Tak Pernah Tutup

Bisnes vitamin ni tak perlu sewa kedai dan tak perlu hias kedai. Modal kosong. Cikgu Ije hanya guna medium maya sahaja iaitu Personal Facebook, blog dan juga Instagram. Kedai tak pernah tutup. Buka setiap masa. Customer pun ada yang datang masuk 'kedai' tengah malam. Sangat fleksibel dengan masa customer dan juga masa kita.

Kita bebas kemana-mana. Nak duk rumah je pun takpe. Asal ada handphone dan internet!


Berbaring kat rumah, pegang handphone untuk layan customer. Mudah!

2. Fleksibel

Lagi best Cikgu Ije tak perlu ada di 'kedai' setiap masa. Cikgu Ije bebas untuk bercuti, balik kampung, shopping, mengajar kat sekolah. Tak kisah Cikgu Ije kat ceruk pedalaman, takde internet, bisnes tetap jalan. 

Customer layan diri boleh klik E-SELL (Beli Shaklee Guna Kad Debit/Kredit Sendiri) atau customer bebas pergi beli sendiri di cawangan Shaklee terdekat dengan mereka.


Anak-anak bermain pasir ketika bercuti di pantai

3. Online Boleh, Offline Pun Boleh

Bebas nak pilih untuk fokus online, fokus offline mahupun fokus kedua online dan offline. Ikut 'jiwa' masing-masing. Ada tu jenis ringan mulut nak tegur orang kat bank, stesyen minyak. Jadi, boleh la nak offline.

Kalau macam Cikgu Ije ni jenis intrapersonal. Payah nak ramah mesra dengan orang, jadi Cikgu Ije fokus online. Jualan vitamin sebulan boleh cecah RM50,000 untuk yang pemalu macam Cikgu Ije ni. Korang? Mesti lagi hebat! Daftar pun boleh buat secara online! Daftar Jadi Ahli Shaklee.


Customer yang nak COD vitamin, Cikgu Ije boleh hantarkan!

4. Target Market Sangat Luas

Sebab 'kedai' kita ni maya jadi pemasaran kita meluas. Tak terikat pada lokasi tertentu sahaja. Yang kat Sabah pun ramai beli vitamin dengan Cikgu Ije kat semenanjung ni. Sebab semua mudah, ada WhatsApp untuk konsultasi, ada online banking untuk buat bayaran dan ada servis pos untuk hantar barang.


Shopping vitamin customer kat Home Office Shaklee, Sunway Geo Tower

5. Online Coaching Yang Aktif

Group kami Rich Young Group (RYG) dan Dare To Dream Team (#D2DTeam) sangat aktif membantu pengedar baru untuk bertapak dan membina legasi bisnes masing-masing. Setiap bulan ada senarai tajuk kelas yang akan diadakan sepanjang bulan.

Kelas ini sangat best! Tak perlu start enjin kereta, tak perlu match tudung dengan baju. Setiap malam, kita berkumpul di Facebook Group eksklusif untuk pengedar Shaklee yang berdaftar bersama Cikgu Ije. Ada LIVE FB!


Sambil teman anak tidur dalam buai, Cikgu Ije baca buku dan menuntut ilmu di kelas online Live Facebook Group RYG

6.  Agen Dan Bisnes Partner Ada Di Mana-Mana

Group kami mempunyai lebih daripada 2000 ahli. Ada ahli yang makan sendiri, ada ahli yang bisnes. Jika ada customer nak COD vitamin kat mana-mana, kita tak risau. Ramai geng boleh bantu untuk COD.

Dari sudut bina legasi, bila ramai agen merata tempat, syok nak buat offline coaching. Sedut aura sale lebat, kongsi ilmu close deal mudah dan pantas dan banyak lagi ilmu bisnes yang boleh dipelajari. PERCUMA!!


Offline coaching kat Batu Pahat dengan leader hebat #D2DTeam

7. "Saya takde pengalaman bisnes, tak pandai bisnes, pemalu"


Takde hal! Sebab tu Cikgu Ije pun ada di sini hari ni. Dan telah jana income 5 angka setiap bulan. Malu pun takpe. Sebab bisnes ni kita tak perlu face-to-face dengan customer, tak segan kalau blur takde jawapan untuk persoalan customer sebab kita ada masa untuk tanya group. Kita berhubung dengan customer melalui alam maya (WhatsApp, Facebook Personal Message) jadi customer tak tahu kita blur duk cakap kat diri sendiri 'errrr, saya tak tahu la encik'

8. Ahli Group Di Kalangan Profesional

Sangat beruntung sertai group kami Rich Young Group (RYG) dan Dare To Dream Team (#D2DTeam) kerana kami terdiri  daripada pelbagai latar belakang, pelbagai latar pekerjaan. Antara pekerjaan yang memudahkan urusan bisnes Cikgu Ije ni ialah pegawai perubatan (senang nak refer masalah kesihatan), ahli farmasi (mudah nak tanya jenis ubat yang customer guna) dan banyak lagi pekerjaan lain yang berkaitan dengan bisnes dan peningkatan nilai diri. 



9. Group Yang Supportive

Group yang aktif dan sangat happening. Tak pernah jumpa tapi berbual macam dah lama kenal. Cikgu Ije ada ramai kawan dikalangan profesional pun sebab join Group kami Rich Young Group (RYG) dan Dare To Dream Team (#D2DTeam). Ada ramai kawan doktor, jurutera Petronas, arkitek, peguam dan lain-lain. Best! Semua sempoi!



10. Leader Berwibawa

Tak mudah nak mendapat leader yang sangat bertanggungjawab atas setiap kejayaan dan pencapaian ahlinya. Cikgu Ije pun apply konsep sama. Setiap pencapaian anak buah setiap bulan pasti Cikgu Ije berikan reward sebagai tanda penghargaan. 

Sebab Cikgu Ije pun dapat dUCk shawl daripada leader, bukan 1 helai tapi dapat 2 helai! Ada yang dapat buffet luncheon best. Setiap bulan pasti ada reward berbeza daripada leader! Memang best!


Luncheon buffet di Oriental Mandarin, KL pada 23 Disember 2017. Belanja makan best atas kejayaan leaders!

11. Ada Bonus Tunai Dan Trip Percuma!

Tak terkira jumlah bonus tunai yang Cikgu Ije dah terima. Serius bisnes dengan Rich Young Group (RYG) dan Dare To Dream Team (#D2DTeam) pada Ogos 2016 dah terus bermula dengan bonus 4 angka setiap bulan! Modal ialah RM0.00 sebab Cikgu Ije dapat keahlian percuma. Berbaloi sangat. Layak untuk cruise trip ke Phuket tajaan penuh! More to come. InsyaAllah. Mahu dan fokus sahaja. Pasti boleh realisasikan semua impian kita.

12. Dapat bonus kereta

Dapat car bonus pada bulan ke-5 bisnes. Bonus kereta 4 angkat tau. Tak tertakluk keada mana-mana model kereta. Dapat bonus dalam bentuk tunai setiap bulan. Nak simpan boleh, nak beli kereta idaman hati pun boleh.

Sebab tu Cikgu Ije berani angkat Honda Civic. Kereta biasa je tapi kalau bonus kereta Shaklee yang bayar semua, Cikgu Ije is happy! Minyak, insurans, roadtax, servis, bayaran bulanan semua Cikgu Ije bayar guna bonus kereta Shaklee. Alhamdulillah. Kalau takde bisnes ni, Cikgu Ije kekal guna myvi purple je. Hehe.


Snap kunci gergasi dan kunci My Shaklee Car acah-acah flat lay

13. Layanan Shaklee Taraf 5 Bintang!

Sekecil-kecil pencapaian kita dalam bisnes ni, kita akan diraikan dengan gah. Percuma! Banyak kalau nak disenaraikan. Tak rasa terbeban langsung malah tak sabar nak pergi ke event seterusnya sebab circle Rich Young Group (RYG) dan Dare To Dream Team (#D2DTeam) sangat positif!

Pernah naik pentas untuk rank up dan terima pin dan sijil. Naik pentas untuk terima kunci besar idaman semua pengedar Shaklee yang membolehkan kita dapat bonus kereta setiap bulan.

Paling best, isteri buat bisnes; satu keluarga boleh naik pentas. Sebab suami dan anak-anak pun mainkan peranan masing-masing. Anak beri masa kepada ibu time ibu ada kelas malam 30 minit kat group FB. Suami tolong beri support kepada isteri untuk fokus buat bisnes. Best kan?


Kira orang dewasa dari kiri. Kami sekeluarga naik pentas; suami, Cikgu Ije dan 3 orang anak!

14. Tak Perlu Modal Untuk Beli Stok

Antara yang best ialah kita tak perlu keluarkan modal untuk beli stok vitamin. Customer buat bayaran, kita klik order online, Shaklee akan hantarkan dan customer terima barang. Kita ibarat orang tengah sahaja. 

Dapat bonus tunai, tak susah hati nak modalkan untuk stok. Sebab modal memang daripada customer. Bonus kita dapat 100% untuk kegunaan kita.


Courier service akan hantar parcel vitamin terus kepada customer!

15. Syarikat Shaklee Sejak 1956

Syarikat Shaklee ditubuhkan 1956 di US. Yang menariknya Shaklee adalah syarikat No 1 yang membekalkan nutrisi semulajadi di US. US agak ketat bahagian produk-produk kesihatan. Ini membuktikan Shaklee sangat komited dalam mengeluarkan produk berkualiti serta tak mencemarkan alam sekitar. Serta Shaklee merupakan sayrikat pertama di dunia yang mendapat anugerah Climate Neutral Company.

Shaklee membuka pejabat di Kanada, China, Jepun, Indonesia, Mexico dan juga Malaysia. Klik untuk tahu Senarai Cawangan Shaklee Terdekat Dengan Anda.

16. Pengetahuan Produk Dibimbing Oleh Pakar Nutrisi Dan Ahli Sains

Bisnes Shaklee bukan sekadar jual produk. Ia adalah satu usaha untuk membantu orang lain kekal sihat dengan pengambilan supplement yang berkualiti dan produk yang selamat serta berkesan. Oleh itu, cara memberi panduan kepada customer hendaklah betul dan jelas. 
Shaklee sangat metitikberatkan tentang ilmu nutrisi bagi setiap pengedar Shaklee seperti Cikgu Ije. Kelas seperti Health Awareness setiap bulan diadakan dan diajar oleh pakar nutrisi Shaklee. Bertuah betul. 
Malah event besar seperti Landmark Study dan Baby Roadshow turut dibuat bagi memberi pendedahan berkaitan keistimewaan Shaklee dan produk baru keluaran Shaklee. 
Cikgu Ije bersama Dr. Bruce Daggy, Naib Presiden Kanan, Penyelidikan & Pembangunan dan Ketua Pegawai Sains di Landmark Study Roadshow yang diadakan di Thistle Hotel, Johor Bahru pada 22 Februari 2017

Cikgu Ije dan geng #D2DTeam bersama Dr. Sonhee Park (Ph.D., CCRP), sebagai Penyelidik Sains Kanan dalam Penyelidikan & Pembangunan Shaklee di The Best You Can Give To Your Baby yang diadakan di Thistle Hotel, Johor Bahru pada 2 November 2017

Klik Daftar Ekspres Jadi Ahli Shaklee atau WhatsApp je Cikgu Ije, klik +60182704872

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.
Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada Cikgu Ije. Hubungi Cikgu Ije untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +60182704872
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan