Tip Atasi Anak Lambat Belajar

Assalamualaikum dan salam sejahtera! Adalah normal untuk ibu bapa merasa risau jika anak sendiri tiada kemahiran seperti rakan sebaya. Contoh mudah, anak aku umur 5 tahun masih BELUM,.tapi:
  • anak jiran sebelah dah mengaji Quran besar
  • anak saudara sebaya tapi pandai mengira sampai 100
  • anak kawan dah reti speaking berhabuk
  • anak pakcik 3 tahun dah lancar membaca dan mengira
Sebagai seorang guru dan ibu, saya andaikan perkara sebegini adalah normal. Ambil peluang usia muda anak kita untuk serlahkan kemahiran tertinggi dan bekalkan nutrient penting yang mencukupi.

Kenapa perlu ambil minyak ikan?


Minyak ikan Shaklee ialah OmegaGuard. OmegaGuard adalah sumber Omega-3 yang bukan sahaja vitamin yang boleh diambil oleh orang dewasa mahupun warga emas tetapi juga boleh diberi kepada kanak-kanak seawal umur 1 tahun ke atas. Pengambilan OmegaGuard membantu otak kanak-kanak berkembang baik dan menjadikan mereka lebih fokus dalam pembelajaran serta membantu untuk masalah anak lambat belajar.

Bagaimana Omega-3 boleh membantu anak yang lambat belajar?

Majoriti daripada otak adalah terdiri daripada lemak "baik" yang dikenali sebagai asid lemak, dan majoriti daripada asid lemak yang "baik" adalah Omega-3. Kajian telah menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan Omega-3 boleh menyebabkan:
  1. keupayaan pembelajaran meningkat
  2. kemahiran menyelesaikan masalah bertambah
  3. daya tumpuan baik
  4. ingatan yang bagus
  5. komunikasi antara sel-sel aktif
Omega-3 juga telah terbukti untuk membantu:
  1. menggalakkan perasaan positif
  2. keseimbangan emosi
  3. mengekalkan keupayaan mental yang sihat seiring dengan peningkatan usia.
Disebabkan DHA mempengaruhi otak untuk terus berkembang, ia kini termasuk pemakanan yang diperlukan untuk kanak-kanak. Bukan sahaja bayi. Bukan sahaja kanak-kanak kecil tetapi juga kanak-kanak yang hampir remaja.

Pada usia 5 tahun misalnya otak kanak-kanak telah berkembang dan maju pada kadar tidak seperti mana-mana masa lain dalam kitaran hayat manusia. Sel-sel di dalam otak, retina, jantung dan bahagian-bahagian lain dalam sistem saraf masih berkembang, jadi pengambilan DHA harian yang mencukupi adalah penting.


Bagaimana OmegaGuard boleh membantu kanak-kanak yang lambat belajar?

Dalam otak terdapat satu sel yang dinamakan neuron. Neuron adalah sel-sel yang menghantar mesej di seluruh otak dan ke bahagian badan yang lain. Membran (atau dinding) di sekitar neuron ini terdiri daripada lemak "baik". 

Bagi membolehkan neuron untuk berkomunikasi dengan betul, membran ini perlu fleksibel untuk membolehkan molekul penting untuk melaluinya. Beberapa faktor, termasuk umur dan diet yang tinggi kolesterol dan lemak tepu, boleh menyebabkan membran ini untuk mengeraskan dan kurang lembut. 

Ketegangan ini tidak membenarkan molekul yang diperlukan untuk tembus melalui neuron dengan betul dan boleh menyebabkan ketidakseimbangan mood, kesukaran dalam pembelajaran, sukar mengingati maklumat, dan penurunan lain dalam fungsi otak.


Dengan menambahkan diet kanak-kanak dengan Omega -3, ia boleh mengembalikan sifat fleksibel dan lembut membran sel terhadap neuron di dalam otak anak anda, menyebabkan peningkatan komunikasi sel dan fungsi otak.

Di samping itu, Omega- 3 memberi faedah terhadap fungsi otak dengan bertindak sebagai pembersih darah, menjadikan darah kurang melekit dan lebih cair. Ini membolehkan lebih banyak oksigen untuk sampai ke otak dan untuk memberi energy kepada otak.

Bagaimana ingin memberi anak makan OmegaGuard?

OmegaGuard berbentuk kapsul. Terdapat beberapa cara bagaimana untuk memberi anak makan OmegaGuard.

OmegaGuard
90 kapsul
Runcit RM136 tak termasuk pos dan 6% GST
Mahu harga jimat? WhatsApp +6018 270 4872 sekarang
  1. Jika anak berumur 1 tahun ke atas di mana masih tidak pandai untuk menelan, ibu boleh picit softgel omega, letak di dalam sudu dan suap terus ke mulut anak.
  2. Jika cara 1 tidak dapat diterima anak, ibu boleh mencampurkan dalam minuman (susu) atau makanannya dan digaul bersama.OmegaGuard juga boleh dikunyah begitu sahaja.
  3. Bagi anak yang dah mampu untuk menelan, maka mereka boleh makan dengan menelan 1 biji omega setiap hari atau selang sehari.
1 botol OmegaGuard untuk penggunaan berapa lama?

Adatlah nak buat bajet untuk vitamin anak setiap bulan. Kan? 1 botol OmegaGuard mengandungi 90 kapsul. Saya syorkan:
  • Kanak-kanak bawah 4 tahun untuk ambil OmegaGuard 2-3 kali sahaja seminggu. 1 kapsul sekali makan. Jadi seminggu 3 kapsul. Tahan untuk kegunaan 30 minggu (+-8 bulan)
  • Kanak-kanak yang sudah mula bersekolah (5-15 tahun) disyorkan ambil 1 kapsul sehari. Jadi tahan untuk kegunaan 90 hari (3 bulan)
  • Dewasa dan remaja yang belajar di kolej atau universiti boleh ambil 3 kapsul sehari. Jadi tahan 1 bulan.
Klik OmegaGuard untuk info lanjut tentang vitamin minyak ikan Shaklee
Klik Vitamin Kanak-Kanak lengkap yang boleh membantu kekalkan tahap kesihatan badan dan otak anak anda!


JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan