Selera Makan Bertambah Bila Makan Vitamin Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera! 


Minggu lepas ada customer saya mengadu tentang hal ni. Adehhh naik risau la kita ni. Kita pun makan Shaklee, tapi kita takpe la sebab lepas 3 bulan bersalin, dah capai berat badan zaman anak dara dulu. 

Sekarang saya nak tolong customer saya turunkan berat badan ke berat ideal, tapi selera dia pulak bertambah-tambah selepas makan vitamin Shaklee. Boleh kurus ke kalau dah dia asyik lapar je. Boleh kurus ke kalau dia asyik makan je. '

Cuba baca mesej yang dihantar oleh customer saya


Kenapa bila makan vitamin saya jadi lapar?

Bila kita mengambil vitamin, ianya tak sama macam makan makanan biasa. Kebanyakan vitamin adalah dalam bentuk tablet, jadi dosnya adalah pekat. Badan kita perlu mencairkan dan melarutkan nutrien ini untuk memudahkan pengangkutan dan penyerapan.

SEBAB ITULAH KITA PERLU BANYAK MINUM AIR APABILA MENGAMBIL VITAMIN

Jadi, bila kita tak cukup minum, sel-sel tubuh kita akan 'dahaga' lalu ia menghantar isyarat ke otak. Tapi, isyarat dari sel yang kehausan itu diterima oleh otak sebagai isyarat lapar. Maka otak menghantar pesanan kepada sistem kita untuk cari makanan (lapar ni, nak makan!). Sedangkan sebenarnya kita tak perlu makan pun, cuma sel tubuh kita yang haus. Dan biasanya kita pun cari makanan dan makan sampai kenyang. Masa inilah tubuh kita menerima protein, karbohidrat dan lemak berlebihan.

Maka jika anda berada dalam situasi ini, anda mungkin asyik rasa lapar, nak selalu makan dan mungkin boleh gemuk. Justeru, bila anda mengambil vitamin :
  1. Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari
  2. Kawal pemakanan, jangan ikut sangat nafsu
  3. Tukar karbohidrat kepada sumber low GI

Jadi, pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Bagaimana nak tukar karbohidrat kepada sumber low GI?

  • GI = Glisemix Index (atau dalam bahasa Melayunya indeks glisemik)
  • Indeks glisemik = Indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa dalam darah.
Maknanya, makanan yang kita makan, akan ditukarkan menjadi glukosa dan akan diserap ke dalam salur darah. Makanan dalam kategori GI tinggi akan menyebabkan glukosa darah meningkat dengan cepat.

Manakala makanan yg GI rendah, glukosa lambat dicerna dan diserap. Ini akan meningkatkan paras glukosa dan insulin secara berperingkat dan telah terbukti bermanfaat pada kesihatan, termasuklah dalam pengawalan berat badan dan mengawal selera makan dan menambatkan rasa lapar.


Makan Shaklee, selera makan bertambah? Oohh..patut la jadi lapar. Baru tahu kenapa asyik rasa nak makan jek. Hihi. Satu cara nak membezakan sama ada kita benar-benar laparkan makanan ataupun tidak adalah dengan minum air. Bila dah minum air tu, tetap rasa lapar maka bolehlah ambil makanan tapi pastikan dalam kuantiti yang sedikit tetapi kerap. Boleh faham kan semua?

Berbalik kepada kisah customer saya yang mengadu lapar. Selepas beberapa hari, dia hantar mesej kepada  saya

'

Tak takut dah kan nak teruskan ambil vitamin Shaklee? Kita rasa lapar ada sebabnya. Sebab tu kena beli vitamin Shaklee dengan pengedar seperti saya. Eh sempat pulak promote diri sendiri. Hee.

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, RYG dan DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan