4 Tips Mudah Nak Kurus

Assalamualaikum dan salam sejahtera! Jadi, hari ini saya nak kongsikan tentang vitamin kurus yang popular. Sumber utama entry saya pada hari ini adalah daripada blog freevitamin. Nak kurus kena ada caranya. Sebab saya perempuan, saya beri perumpamaan ini:
Orang kata perempuan susah nak turun berat. Lagi-lagi lepas bersalin. Namun alhamdulillah, berkat usaha dengan vitamin Shaklee; saya dapat menyusukan anak sepenuhnya (walau bekerja) dan bila menyusu (walau makan banyak sebab asyik lapar), berat saya boleh turun macam zaman anak dara. Suami pun puji body mantap (walau anak 3). Kata orang body gempal sedap nak peluk (walau sebenarnya ia adalah ayat sedap hati). Body lansing la sedap nak rangkul. Mata pun sedap je nak tilik. Kita pun confident.
OK. Berbalik kepada kisah KURUS, nak kurus mesti ada cara. Hari ni saya bongkarkan semuanya pada anda. Yang tinggal anda nak buat ialah; dapatkan vitamin Shaklee dan disiplin! Mudah kan?

Info 1: Senaman vs diet


Ramai salah sangka untuk turunkan berat badan 80% senaman dan 20% diet. Tetapi cara yang betul adalah 80% diet dan 20% senaman. Sebelum anda bermula diet, anda kena reset minda anda. Apa-apa menu yang anda amalkan selama ni yang bikin badan anda naik, kena tinggalkan. Ini adalah fresh start. Mulakan diet baru untuk bantu anda turun berat.

Ini kerana mereka yang mempunyai berat badan berlebihan mengambil kalori 3 kali ganda dari apa yang tubuh mereka perlukan sebenarnya. Sebagai contoh:
  • Untuk bakar 600 kalori anda kena jogging 1 jam
  • 2 keping roti canai bersamaan 600 kalori
  • Mana lagi senang? elak makan roti canai 2 keping atau makan roti canai 2 keping kemudian jogging 1 jam untuk bakar 600 kalori tu? 
Saya tahu jawapan di minda anda. ELAK MAKAN ROTI CANAI 2 KEPING! Sebab tu diet lebih penting daripada senaman! OK dah faham ye? Kita adalah apa yang kita makan. Habis tu kenapa perlukan vitamin? Vitamin ialah makanan tambahan untuk menyokong keperluan zat badan kita. Contohnya, takkan hari-hari nak makan ubat julap sebab sembelit teruk. Jadi, pengambilan vitamin untuk lancarkan pembuangan lebih baik untuk diamalkan.

Info 2: Vitamin untuk kurus

Bertitik tolak dari situ saya rasa adalah penting untuk membantu mereka yang ingin menurunkan berat badan mendapat panduan lengkap cara makan set kurus dan menu harian yang wajib diikuti untuk turun berat. 

Bagi tujuan ni, saya simulasikan penggunaan semua produk dalam set kurus. Untuk pengetahuan anda, set kurus Shaklee terdiri daripada 7 vitamin
  • Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea, Alfalfa Complex, Herblax dan Lecithin
  • ESP dan OmegaGuard lebih sesuai digunakan jika anda menyusu badan kerana mempunyai manfaat tambahan terhadap penyusuan dan IQ bayi. 
Berikut merupakan fungsi asas setiap produk:
  • Detoks - Herb-Lax dan Alfalfa Complex
  • Singkirkan Lemak - Lecithin dan OmegaGuard
  • Diet sihat -  Cinch Shake Mix, ESP dan Cinch Energy Tea
Paling utama, anda perlu tahu berapa BMR dan DCR beliau. Boleh rujuk SINI untuk mempelajarinya. Sesudah mengetahui DCR anda, mari kita mulakan langkah pertama. Iaitu menggabungkan supplement tersebut dan teknik menurunkan berat badan yang betul seterusnya mencapai objektif mendapatkan kalori defisit setiap hari.

Info 3 : Kenapa mesti ambil vitamin?

Pertama sekali anda kena tahu matlamat kita menggunakan supplement semulajadi adalah supaya berat kita cepat turun secara semulajadi. Contoh berat turun secara semulajadi tu macam mana? Turun berat secara semulajadi ni tidak melibatkan steroid atau bahan yang kimia yang membuatkan metabolisma badan naik mendadak seperti sibutramine.

Bagaimana setiap produk membantu turun berat? Perlu diketahui matlamat kita adalah mendapatkan kalori defisit setiap hari. Makanan ruji harian kita membekalkan sedikit tenaga tetapi banyak kalori. Lemak terbentuk dari kalori yang berlebihan. Tambahan pula aktiviti harian kita hanya perlukan sedikit kalori. 

Sebagai contoh waktu siang, kita hanya perlu 400 kalori tetapi masa makan tengah hari kita makan 500 kalori  dan makan malam kita tambah lagi 1000 kalori sebab makan Big Mac McD dan Coke disamping kentang goreng yang enak. Sedap tapi kalori berlebihan ni yang akan disimpan sebagai simpanan tenaga dalam bentuk lemak untuk kegunaan kemudian hari. Bab tu yang tak enak. Betul kan?

Saya ialah ibu anak 3 dan cuma ambil OmegaGuard serta Alfalfa Complex secara konsisten. Saya boleh kekalkan berat badan 45 - 47 kg dengan tinggi 156cm. Saya bersukan? Tak sempat! Saya hanya melakukan rutin harian di rumah (kemas, basuh, sapu) dan sebagai cikgu, tangga adalah alat senaman saya. 


berat sama tapi saiz berbeza

Info 4 :Bagaimana tingkatkan metabolisme?

Salah satu cara untuk meninggikan kadar metabolisma adalah membesarkan saiz otot. Tapi bukanlah seperti orang bina badan. Maksud membesarkan otot adalah banyakkan aktiviti fizikal. Kerana otot memerlukan tenaga untuk bekerja. Lagi besar otot lagi banyak kalori dibakar dalam 1 masa. 

Tenaga kita datang dari makanan dan lemak. Jika kita makan banyak tapi rendah kalori, perut akan sentiasa kenyang tetapi badan akan mengurai lemak lama anda untuk ditukarkan kepada tenaga. Makanan rendah kalori tapi mengenyangkan adalah makanan berserat seperti buah dan sayur dan juga protein. Makanan tak mengenyangkan tapi banyak kalori adalah karbohidrat seperti gula, nasi dan roti. Air kotak, tin dan botol terutamanya. Ambil air ini dan diet anda akan gagal melainkan anda bakar kalori tersebut.

Turun berat dengan Shaklee adalah turun berat semulajadi. Ia tidak merosakkan metabolisma badan anda secara paksaan seperti ubat kurus. Sebab itu sebahagian ubat kurus diletakkan steroid untuk merangsang metabolisma anda secara tidak semulajadi dan jika anda berhenti guna tapi masih tidak mengubah gaya hidup, berat anda akan bertambah semula.

Jadi, jom ubah gaya hidup gaya Shaklee dan rasai pengalaman energetik semasa turun berat. Untuk lihat mereka yang dah berjaya melalui set kurus Shaklee dan menjadi inspirasi anda boleh klik link bawah. Boleh cuba set mereka cuba dengan syarat latar belakang anda sama la. Kalau anda belum kahwin dan sibuk dengan kerja tanpa ada masa bersenam tapi nak cuba set kurus ibu menyusu, tu tak tepat tu. Kena pilih tepat dengan rutin harian anda ye. Suka saya untuk anda mencuba set kurus yang lengkap supaya kesannya cepat nampak dan awesome. Klik untuk lihat testimoni set kurus!

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, RYG dan DARE TO DREAM TEAM (#D2DTeam) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.

Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee.  Kenali ahli D2DTeam terdekat dengan anda, KLIK SINI.

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan