2 Cara Naikkan Nafsu Seks (16 Testimonial)

Assalamualaikum dan salam sejahtera! Beberapa hari lalu saya dihubungi oleh seseorang yang berceritakan kisah kedinginan seks dalam rumah tangganya. Perkara ini sering dipandang sepi tapi kepada yang melaluinya, pasti buntu mencari jalan penyelesaian. InsyaAllah hari ini saya kongsikan 2 cara yang boleh meningkatkan nafsu seks.

Awal-awal lagi saya mohon maaf sebab saya segan nak membuka kisah berkisar seks; topik sensitif dalam rumah tangga. Tapi sangat berharap entry kali ini dapat membantu ramai pasangan suami isteri di luar sana yang sedang menghadapi masalah ini. 

Anda ada masalah di bawah?
  1. Isteri hilang mood untuk bersama?
  2. Isteri lambat ghairah atau langsung tiada respon?
  3. Isteri sukar untuk puas?
  4. Isteri belum klimaks, anda dah menyerah?
  5. Nafsu seks isteri dingin?
  6. Isteri tak mahu layan?
Faktor dingin seks


Saya ditanya kenapa pasangan beliau menekan 'button off' setiap kali diajak bersama. Saya tak dapat menjawab secara tepat soalan beliau. Hanya pasangan beliau boleh menyatakan faktornya. Terdapat beberapa faktor kenapa pasangan dingin seks. Antaranya ialah :
  • Masalah kesihatan fizikal dan psikologi. Masalah kesihatan fizikal ini mungkin disebabkan penat kerja, stress, pergaduhan suami isteri dan sebagainya. Keadaan ini juga menjadi punca penyebab yang besar juga kepada nafsu seksual yang rendah dan kurang bernafsu kepada pasangan.
  • Faktor psikologi seperti ingatan hitam atau sejarah lampau juga mempengaruhi tahap keinginan dan nafsu seksual. 
  • Kurangnya bekalan darah yang mencukupi ke kawasan kelentit isteri apabila berhubungan atau melakukan hubungan seksual. Apabila kurangnya bekalan darah yang beroksigen ke kawasan kelentit akan menjadikan rangsangan seksual suami berikan tidak sampai ke otak untuk memberi tindakbalas kenapa rangsangan seksual tadi. Ini penyebab kenapa isteri (wanita) kurang nafsu seksual, nafsu seks yang rendah dalam perhubungan.
Antara punca-punca lain berlakunya kedinginan seks :
  • Masalah emosi - kemurungan, keresahan (mengenai seks atau perkara lain), tekanan, kemarahan dan rasa bersalah semua boleh menjejaskan fungsi seksual
  • Rangsangan yang tidak mencukupi - kurang pengetahuan mengenai rangsangan seksual dan tindak balas boleh menghalang wanita daripada mencapai satu pengalaman yang memuaskan.
  • Beberapa gangguan pelvis boleh menyebabkan kesakitan dalam persetubuhan dan seterusnya mengurangkan kepuasan.
  • Kekejangan yang menyakitkan otot yang mengelilingi pembukaan faraj yang menyebabkan pembukaan faraj `mengetatkan' dan hubungan yang menyakitkan. Kecederaan atau parut akibat pembedahan, penyalahgunaan atau melahirkan anak.
  • Penyakit kelamin - Seperti ketuat di alat kelamin, sifilis adalah antara penyakit berjangkit yang disebarkan oleh hubungan seks. Ini menyebabkan perubahan dalam alat kelamin yang menjadikan seks tidak selesa ataupun sakit.
  • Vaginitis - Bengkak dan kerengsaan tisu faraj yang disebabkan oleh jangkitan atau sebab lain boleh membuat persetubuhan tidak selesa atau sakit.
  • Penyakit radang pada tulang punggung (pelvis) - Ini adalah jangkitan faraj yang bergerak ke dalam serviks, uterus dan ovari. Ia boleh sangat menyakitkan sendiri dan membuat persetubuhan amat menyakitkan.
  • Keletihan
  • Penyakit kronik seperti kencing manis, penyakit jantung, penyakit hati, penyakit buah pinggang
  • Pengambilan ubat-ubatan - Ia boleh mengurangkan keinginan nafsu seks. Salah satu yang terkenal kumpulan ubat-ubatan yang mempunyai kesan ini terpilih serotonin reuptake perencat (SSRI) kumpulan ubat antikemurungan, ubat-ubatan kemoterapi tertentu, ubat-ubatan untuk tekanan darah tinggi.
  • Lain-lain rawatan perubatan - rawatan seperti terapi radiasi untuk kanser jenis tertentu boleh mengurangkan pelinciran vagina.
  • Sejarah penderaan - wanita yang mengalami penderaan seksual atau lain-lain mungkin mempunyai masalah untuk mempercayai pasangannya, timbul perasaan takut, rasa bersalah atau kebencian dengan pengalaman ngeri.
  • Masalah peribadi - seperti tidak ada keharmonian dalam rumah tangga, obesiti, tekanan akibat bebanan tugas di tempat kerja dan menjaga anak atau kesempitan wang.
  • Tiada komunikasi dengan pasangan, tidak mesra dan tidak percaya.
2 cara tingkatkan nafsu seks

Gabungan Alfalfa Complex dan Vita-E Complex sangat bagus untuk menjadikan mengatasi masalah kedinginan seks. Suami dan isteri boleh mengambil vitamin ini bersama dalam usaha mengharmonikan lagi rumah tangga anda. 

Kenapa gabungan Alfalfa Complex dan Vita-E Complex? Saya nyatakan info berkaitan yang menjadikan 2 vitamin ini penyelamat banyak rumah tangga!



Alfalfa Complex

Alfalfa Complex dikenali sebagai herba cinta kerana ini boleh membantu kehidupan seks anda. Kekurangan nafsu disebabkan oleh pengaruh hormon estrogen dan progesteron. Hormon ini bertanggungjawab terhadap kesihatan kemaluan wanita.

Kemaluan wanita kering terjadi dimana dinding vagina menipis dan kurang elastik akibat kekurangan hormon estrogen.

Salah satu cara mengatasi masalah kemaluan kering ialah dengan mempertahankan gerak kerja hormon estrogen agar tetap stabil dalam tubuh. Alfalfa mengandungi estrogen tumbuhan yang dipanggil isoflavin yang mana pengambilan Alfalfa boleh meningkatkan hormon estrogen dalam tubuh seterusnya mengatasi masalah kekeringan.

Kebaikan lain Alfalfa Complex:
  1. menghasilkan hormon estrogen yang mencukupi dalam tubuh
  2. memberikan kesan kewanitaan ketara
  3. tiada masalah vagina berbau
  4. bahagian intim semakin ketat
  5. menghilangkan masalah keputihan
  6. hubungan seks semakin membara
  7. buah dada dan punggung lebih anjal dan tegang
  8. membantu masalah kedinginan selepas bersalin
  9. membantu meningkatkan pelincir semulajadi wanita

Vita-E Complex

Bagaimana Vita-E Complex membantu masalah kedinginan seks?
  1. Lebih tenaga seksual
  2. ereksi yang lebih lama
  3. lebih mudah teransang
  4. libido yang lebih kuat
  5. orgasma yang lebih kerap dan bersemangat
  6. membantu isteri menstabilkan hormon, terutamanya ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormon prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi
  7. meningkatkan citarasa seksual
Vitamin E memainkan peranan yang penting untuk kesihatan seksual di mana ia membantu menghasilkan hormon seks serta meransang libido. Uniknya, Vita-E Complex Shaklee turut dilengkapi dengan selenium. Jumlah selenium yang mencukupi sangat penting dalam mencapai puncak prestasi seksual.

Apa kata pengguna?

















JAMINAN KAMI



Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan