Rawat Asma : Kenapa Ramai Memilih Shaklee? (9 Testimoni)

Assalamulaikum dan salam sejahtera! Penyakit asthma atau biasa yang kita panggil lelah adalah merupakan penyakit neurologi. Hal ini adalah kerana apabila pesakit diserang asthma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan laluan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asthma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar bersenam.



Gejala utama (cardinan symptom) asthma adalah pernafasan bersiul atau berbunyi (wheeze), menunjukkan saluran udara tersekat. Batuk kadangkala dengan kehadiran lendir jernih (clear sputum). Pada kebiasaannya, pelbaga tanda seringkali dengan permulaan pantas dan perubahan cuaca persekitaran. Gejala menjadi semakin teruk pada waktu malam atau ketika berjalan. Peningkatan saluran udara akan menyebabkan sesak nafas.

Penyebab serangan asma
  • alahan dihidu seperti kutu habuk (house dust mite), debunga, spora kulapuk (mould spores), bintang peliharaan terutama yang berbulu seperti kucing
  • udara sejuk
  • senaman
  • jangkitan sistem pernafasan
  • tekanan emosi
  • aspirin atau ubat seumpamanya
Siapa berisiko mengidap asma?

Penyakit asma boleh berlaku pada semua peringkat umur. Tetapi seringkali asma ini berlaku ketika kecil lagi. Orang yang berisiko tinggi untuk mendapat asma ialah keluarga yang mempunyai sejarah penyakit asma mahupun alergi. Sekiranya terdapat keluarga anda yang alergi kepada makanan laut misalnya, ahli keluarga anda juga turut berpotensi untuk menghidap asma. Sejarah ibubapa yang mempunyai asma meningkatkan kepada 3 hingga 6 kali ganda untuk anak menghidapi asma. Dari segi jantina, ia sering berlaku kepada lelaki ketika kanak-kanak.

Testimoni penghidap asma yang menggunakan Shaklee

Testimoni 1 : bayi 1 tahun lebih ambil Meal Shakes, OmegaGuard dan NutriFeron untuk atasi asma


Testimoni 2 : Tiada lagi serangan asma selepas 3 bulan amalkan Meal Shakes dan OmegaGuard



Testimoni 3 : Beri anak-anak OmegaGuard untuk elak asma dan tingkatkan tahap kesihatan



Testimoni 4 : Sakit cepat sembuh dan otak bijak



Testimoni 5 : Amalkan Meal Shakes untuk kesihatan dan minda anak


Testimoni 6 : Tak bergantung kepada ubat semput lagi selepas amalkan Alfalfa Complex



Testimoni 7 : Tak perlu neb lagi selepas ambil Meal Shakes dan OmegaGuard


Testimoni 8 : Bebas asma selepas amalkan OmegaGuard


Testimoni 9 : Bebas asma selepas amalkan OmegaGuard


Seronokkan baca perkongsian mereka tentang Shaklee yang telah membantu mereka daripada asma. Buntu juga kalau asyik keluar masuk hospital, berpantang makanan dan tempat sejuk serta bergantung kepada ubat steroid.

Set asma Shaklee

Rata-rata mereka berpuas hati selepas mengamalkan OmegaGuard, Meal Shakes, NutriFeron dan Alfalfa Complex.

Jika kanak-kanak sering diserang asma, digalakkan untuk mengamalkan OmegaGuard, Meal Shakes dan NutriFeron. Manakala golongan dewasa pula boleh mengamalkan OmegaGuard, NutriFeron dan Alfalfa Complex.


Berikut adalah info setiap vitamin semulajadi Shaklee yang boleh atasi asma. 


OmegaGuard

  • OmegaGuard membantu meningkatkan sistem imun, menyihatkan dan menguatkan paru-paru, membaiki alahan kulit dan penyakit lelah.
  • OmegaGuard (Asid lemak Omega-3) Kajian klinikal Universiti of Maryland Medical Center menunjukkan 29 kanak-kanak asthma yang diberi makan minyak ikan yang kaya EPA dan DHA selama 10 bulan didapati mampu mengurangkan simptom asthma berbanding kanak-kanak yang mengambil placebo. 
  • Kajian penyelidik Jepun keatas 32 pesakit COPD (chronic obstructive pulmonary disease) yang diberi supplemen omega-3 mendapati, selepas setiap 3 bulan tahap kesihatan mereka semakin baik berbanding mereka yang tidak diberi omega-3.
  • Penyelidik mencadangkan sokongan nutrisi yang mengandungi asid lemak omega-3 adalah selamat dan praktikal untuk merawat masalah berkaitan peparu dan pernafasan.

Meal Shakes
  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu untuk tumbesaran yang normal
  • Menambah selera makan
  • Anak tak mudah kerap jatuh sakit 
  • Membekalkan tenaga tambahan terutama bagi anak-anak yang berpuasa dan penat seharian di sekolah / aktiviti luar 
  • Mengatasi masalah sembelit kanak-kanak 
  • Sebagai cara untuk menambah berat badan anak 
  • Kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin dan protein untuk perkembangan tulang yang sihat 
  • Meal Shakes Shaklee sangat mudah diberi kepada anak-anak kerana boleh dibancuh dengan susu formula kerana rasa french vanilla dan teksturnya seperti susu tepung 
  • Meal Shakes rendah lemak dan glisemik jadi anak anda tidak akan jadi obesiti
  • Sesuai untuk anak-anak yang obesiti kerana beri rasa kenyang yang lama 
  • Meal Shakes merupakan makanan untuk otak yang bijak juga kerana mengandungi kolina, kalsium dan protein
NutriFeron

Ia merupakan interferon semulajadi Shaklee. Seperti yang kita tahu, asthma dicetuskan oleh serangan alergen, manakala sistem imun pesakit tidak dapat bertahan terhadap serangan tersebut. Asthma pada kanak-kanak menunjukkan ada keradangan melampau di laluan udara.

Bagaimana interferon membantu? Penyelidik menemui keupayaan interferon menghalang populasi sel imun yang mencetuskan asthma. Secara semulajadi 1 kelas sel limfosit T yang dikenali sebagai T helper 2 cells (Th2 cell) membantu melindungi menentang jangkitan dengan merembeskan bahan kimia untuk meransang pembengkakan; tetapi dalam sesetengah individu, sel Th2 boleh menyebabkan tindak balas alergik kepada sel normal yang tidak berbahaya seperti pencemar dan debunga. Apabila sel Th2 menjadi reaktif kepada tersebut, ia mencetuskan semua proses pembengkakan yang biasa terhadap penyakit alergi seperti asthma dan ekzema.

Journal of Immunology mencadangkan interferon digunakan untuk terapi pesakit asthma. Interferon akan menghalang pembentukan sel Th2 dan kestabilannya dengan memberhentikan perembesan asthma-causing chemical lalu memberhentikan simptom asthma.


Alfalfa Complex


Alfalfa ialah sejenis tumbuhan yang tidak asing lagi dikalangan penduduk dunia. Kaya dengan kandungan nutrisi menyebabkan alfalfa digunakan sebagai alternatif dalam merawat pelbagai penyakit seperti:

Bengkak, asma, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau, serta tujuan detoksifikasi.

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan