Kepentingan Detoks untuk Kesihatan Tubuh dengan Set Detoks Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ramai yang nak kurus. Ada yang susah nak turunkan berat badan walaupun 1kg. Ada yang terbelenggu dengan masalah jerawat. Macam-macam cara dah cuba, diet usah cakaplah. Kenapa jadi macamni? Ada banyak faktor dan salah satu puncanya adalah toksin dalam tubuh. Dah hidup bertahun-tahun mestilah toksin berkumpul di tambah dengan gaya hidup moden masa kini.

Apa itu Detox?

Proses buang kotoran atau toksin dan bahan yang tidak disukai tubuh.

Jadi, jangan hairanlah mengapa sesetengah orang yang dah berdiet, bersenam dan ambil macam-macam supplement tapi berat badan masih tak turun.Detoks atau ‘cleansing’ lebih sinonim dengan term menguruskan badan atau nak bagi badan kita slim melim. Detoks dilakukan bagi mencuci bahan-bahan beracun yang terkandung dalam badan dan disebabkan oleh radikal bebas. Tapi tahukah anda, apakah kelebihan dan kepentingan detoks untuk tubuh badan kita?


Kepentingan detoks untuk tubuh tidak tertumpu kepada detoks usus semata-mata. Antara anggota badan yang perlu didetoks termasuk juga hati, darah, dan buah pinggang. Organ-organ ini harus dicuci dan di basuh agar segala aktiviti yang dilakuka berjalan lancar.

Selain daripada itu, detoksifikasi ini sangat penting bagi melancarkan peredaran darah serta melancarkan proses perkumuhan dan penyahtinjaan badan. Badan yang sihat adalah hasil daripada pembuangan toksin dan bahan yang tidak penting dengan jayanya.

Sekiranya kita mengabaikan kepentingan detoksifikasi badan, kita boleh terdedah dengan beberapa penyakit dan masalah seperti sembelit, kanser kolon, badan kurang sihat, masalah berat badan dan lain-lain lagi. Badan kita juga lebih berasid kerana ph badan tidak seimbang kerana dek pengumpulan bahan beacun dalam badan dengan banyak.

Detoks adalah perkara asas untuk menurunkan berat badan untuk memastikan tubuh menyerap nutrisi makanan secara total dan optimum.

Detoks bersama Shaklee

Kesan dan akibat yang nyata andai kita kurang mengambil berat tentang detoksifikasi badan kita adalah masalah jerawat yang melampau. Jerawat yang banyak sehingga melarat ke balakang badan adalah petanda bahawa badan kita terlalu kotor. Lebih memalukan andai seorang wanita mempunyai masalah jerawat sehingga merasa kurang keyakinan diri untuk tampil berhadapan dengan khalayak ramai.

Sebelum menggunakan vitamin dan supplement, anda dinasihatkan agar membersih dalaman dahulu agar vitamin dan nutrisi dapat diserap secara maksimum.

Proses detoksifikasi memakan masa untuk mencuci bahagian dalaman khususnya usus dan darah. Jadi jangan terlalu teruja ntuk mencuba produk kecantikan yang menawarkan hasil untuk dapatkan kulit licin, andai anda tidak faham akan konsep detoks ini.

Antara produk yang ditawarkan oleh Shaklee untuk mencuci dalaman tubuh adalah :

Alfalfa Complex
Detoks usus dan darah
Sesuai untuk yang mempunyai masalah jerawat teruk berpanjangan

DTX Complex
Detoks hati

Herb-Lax
Detoks usus

Bersih dan cucilah dalaman anda agar kekal bersih, sihat dan selamat. Detoxlah sekurang-kurangnya 2 minggu dan lihat hasilnya.

Selamat berDETOKSIFIKAS!

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan