5 Info Elak Kehamilan Cacat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Tahniah bagi anda yang hamil. Selamat berjaya bagi anda yang sedang merancang untuk hamil. (Klik Info Kesuburan untuk artikel berkaitan kesuburan suami isteri) Pagi ini saya ingin berkongsi info tentang tips bagi mengelakkan kecacatan janin yang dikandung.

1. BERHENTI MEROKOK
Jika anda berhasrat untuk mendapat bayi yang sihat dan sempurna, berhenti merokok. Amalan merokok semasa hamil boleh mengakibatkan berat bayi kurang dan seterusnya mengundang lebih banyak masalah kesihatan kepada bayi.

2. MAKAN MAKANAN SIHAT
Amalkan pemakanan yang mengandungi 5 makanan utama yang paling diperlukan oleh tubuh

  • gandum
  • sayur
  • buah
  • susu (kalsium)
  • protein

*Shaklee mempunyai produk untuk bekalan kalsium iaitu OsteMatrix dan ESP untuk melengkapkan keperluan protein ibu dan bayi dalam kandungan.

3. ELAKKAN KAFIEN
Kafien yang terdapat dalam minuman seperti teh, kopi, soda dan coklat harus dikurangkan.

4. NASIHAT DOKTOR
Ambil ubat yang dicadangkan oleh doktor sahaja. Mengambil ubat tanpa nasihat doktor dengan dos yang salah mengundang bahaya kepada bayi dalam kandungan.

5. AMBIL ASID FOLIK
Ia penting diambil oleh wanita yang ingin hamil dan sedang hamil. Kajian yang dilakukan menunjukkan pengambilan asid folik sebelum kehamilan mampu menurunkan risiko melahirkan bayi dengan kecacatan otak dan sum-sum tulang sehingga 80%!

Paras asid folik yang mencukupi dalam diet dapat mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang untuk hamil, sebelum hamil dan dalam 12 minggu pertama kehamilan dengan dos harian sebanyak 400 mcg*

*B-Complex mempunyai asid folik dan B12 yang menyokong pembentukan sel-sel darah merah dalam tubuh.

Bagi anda yang mementingkan kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan, adalah amat disyorkan untuk anda mengamalkan Set Kehamilan Shaklee


Ingin dapatkan rangkaian Set Kehamilan Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat

Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan