3 Pilihan Set Asas Kesuburan Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Walau apa pun emosi kita sekarang, bersyukurlah. Jika kita rasa kita menguasai segalanya, ketahuilah ada yang Maha Menguasai. Jika kita lemah, ketahuilah bahawa masih ramai yang tidak bernasib baik seperti kita.

Panjang madah pujangga. Hehe. Hari ini saya ingin berkongsi tentang set asas kesuburan Shaklee. Untuk set lengkap, boleh klik SET LENGKAP KESUBURAN SHAKLEE.

Vitamin yang terdapat dalam set kesuburan Shaklee sebenarnya mempunyai fungsi-fungsi yang boleh menyokong ketidaksuburan suami dan isteri. Namun dalam sesetengah kes, terdapat banyak kemungkinan berbeza dan pastinya vitamin yang diperlukan adalah berbeza.

Untuk memudahkan anda memilih set kesuburan yang sesuai dengan ada, saya senaraikan situasi berbeza dan vitamin yang sesuai mengikut keperluan dan kemampuan anda. Tengok tajuk artikel ni, set asas kesuburan!

Saya fokuskan kepada 3 situasi yang sering berlaku akibat kesukaran hamil:
  1. Haid tidak teratur
  2. Suami merokok
  3. Suami isteri mengalami kegemukan
HAID TIDAK TERATUR

Masalah ini adalah biasa bagi wanita yang sukar hamil. Haid yang tidak teratur menyukarkan kita untuk menentukan tarikh subur. Sangat penting untuk kita ketahui tarikh subur kerana jangka waktu subur tersebut adalah waktu paling sesuai untuk meningkatkan peluang hamil.

Punca haid tidak teratur diringkaskan seperti berikut:
  • kegemukan
  • hormon prolaktin lebih
  • terlalu kurus
  • masalah kesihatan
  • menopaus
  • pencegah kehamilan - ubat seperti depo-provera atau implanon menyebabkan gangguan haid
  • tekanan / stress
  • penyusuan badan
  • tyroid
  • ubat / jamu
Shaklee mempunyai GLA Complex yang dapat mengatur semula kitaran haid anda. GLA Complex berfungsi menstabilkan hormon dan sangat baik diambil oleh wanita, ia menjaga dalaman dan kesannya, sangat baik. Dengan bahan asasnya minyak Bunga Borage, minyak biji bunga matahari serta Vitamin E semulajadi. Maka, jika anda mengalami masalah haid tidak teratur, berikhtiarlah sekurang-kurangnya dengan GLA Complex. Klik ATASI HAID TIDAK TERATUR untuk testimoni.

SUAMI MEROKOK

Rokok mempengaruhi kesuburan. Lelaki yang merokok rokok mempunyai jumlah sperma yang lebih rendah dan meningkat keabnormalan sperma dan fungsi. Juga, bahan kimia dalam rokok mengurangkan nutrien penting dalam air mani termasuk ascorbic acid, zinc, kuprum, superoxide dismutase dan lain-lain.

Atas faktor-faktor di atas, lelaki merokok amatlah disyorkan untuk berhenti merokok atau paling tidak amalkan makanan tambahan. Vitamin yang boleh diambil ialah Vita-E Complex dan Zinc Complex. Dua vitamin ini sangat membantu dalam kesuburan.

Vita-E Complex menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, kandungan selenium yang cukup dapat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

Zinc Complex pula merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukan hormon testosteron, membantu mengekalkan jumlah air mani, membantu mengekalkan paras testosteron yang bersesuaian, serta membekalkan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose Nucleid Acid)

Lelaki yang kuat merokok disarankan mengamalkan sekurang-kurangnya dua vitamin ini bagi memberi peluang isteri untuk hamil.

MASALAH BERAT BADAN

Kegemukan atau terlalu kurus juga menjadi punca kesukaran untuk hamil. Bacaan BMI yang kurang atau melebihi bacaan berat badan unggul menyebabkan keseimbangan hormon tidak dapat dicapai. Penghasilan telur bagi wanita dan sperma bagi lelaki akan terganggu akibat rembesan hormon yang berlebihan atau berkurangan.

Berfokus kepada kegemukan; menurut kajian, kebanyakan wanita yang menghadapi masalah kegemukan akan mengalami masalah-masalah seperti di bawah:
  • kitaran haid terganggu
  • gangguan hormon yang berlaku menyebabkan proses ovulasi terganggu. Ia terjadi dalam dua keadaan, samada masalah ketika penghasilan telur atau pun tiada langsung telur dihasilkan.
  • kebanyakan kandungan tidak stabil ketika trimester pertama
  • risiko keguguran
  • risiko kecacatan bayi
  • risiko diabetis dan darah tinggi kepada ibu
Jadi, kurangkan berat badan anda jika anda berhajat untuk hamil. Berat badan ideal memberi banyak manfaat kepada ibu dan bayi.

Masalah Kegemukan Kepada Lelaki
  • Kekurangan penghasilan sperma
  • Bilangan sperma normal sangat sedikit jika dibandingkan dengan bilangan sperma yang rosak
Shaklee tampil dengan makanan tambahan yang membantu mengurangkan berat badan, Paling asas bagi anda yang bercadang untuk mengurangkan berat badan ialah:
Klik untuk ketahui lanjut tentang SET KELANGSINGAN SHAKLEE.

Ingin dapatkan rangkaian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


Daftar keahlian untuk penjimatan hebat

Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan