Soya dan Tiroid

http://www.healthychoices4u.com/soy-and-thyroid-shaklee/

Saya selalu mendapat maklumbalas daripada pelanggan yang menghidapi masalah tiroid bahawa mereka perlu mengelakkan makan soya.

Hal ini juga diketahui bahawa soya mentah mengandungi bahan "anti-tyrosine" di dalamnya. Timur yang mengambil kuantiti besar soya, masak soya mereka untuk menyahaktifkan bahan memudaratkan ini. Kekurangan Tirosin boleh menyebabkan tekanan darah rendah, suhu badan yang rendah, dan bahkan sindrom kaki resah.

Perbezaan Shaklee yang menyediakan adalah bahawa bahan memudaratkan ini dinyahaktifkan semasa pemprosesan yang unik yang menggunakan Shaklee, membuat sehingga fungsi tiroid tidak dihambat dan tahap tyrosine tidak terjejas. Menonton video singkat tentang perbezaan Shaklee dalam pembuatan produk-produk mereka di sini.

Dr Shaklee tahu manfaat kesihatan soya makan sementara itu dia juga menyedari potensi faktor merugikan. Oleh kerana itu, beliau membangunkan satu kaedah yang unik pemprosesan untuk memastikan bahawa bahan yang baik tetap dan hal-hal yang buruk dihilangkan.

Alkohol dicuci berbanding Air-dicuci Penyusunan Soya

Banyak syarikat menggunakan mencuci alkohol ketika mereka membersihkan serpihan soya untuk pengeluaran serbuk soya, susu soya, keju soya, burger soya, dan lain-lain Ia adalah ini arak-cuci yang menyebabkan kerugian sekitar 88% daripada kandungan isoflavon tersebut.

Sebaliknya, Shaklee menggunakan mencuci berasaskan air untuk membersihkan kepingan soya. Teknik khas mengekalkan tahap yang sangat tinggi kandungan isoflavon serta fitokimia berfaedah.

Selain itu, Shaklee menggunakan pemprosesan-api kecil yang membuat soya dalam bentuk yang baku untuk mengekalkan tahap tertinggi yang mungkin isoflavon yang bermanfaat, fitokimia, dan asid amino - yang semuanya adalah sensitif terhadap panas. Kaedah-api kecil juga menghilangkan potensi kesan karsinogenik. Enzim-enzim tetap utuh dan aktif yang menambah bioavailabiliti dan kemampuan untuk mudah dicerna.

Asid berbanding Akaline

Produk soya boleh menghasilkan kesan berasid pada badan, tetapi satu lagi manfaat yang besar dari pemprosesan Shaklee adalah bahawa ia mewujudkan sumber protein hanya itu sebenarnya alkali dalam tubuh sebenarnya.

Dr Richard Brouse menulis dokumen yang sangat baik menangani soalan ini sangat. Anda boleh memuat turun dokumen pdf di sini: Soya oleh Dr. Brouse

Interaksi berikut berlaku pada Perkongsian Shaklee halaman grup facebook mengenai soya dan tiroid:

Soalan daripada Renee: Seorang kenalan memberitahu saya bahawa soya tidak baik untuk orang dengan masalah tiroid. Apakah yang berlaku kepada Shaklee soya juga?

Caroline: Saya mengambil ubat tiroid, dan menggunakan Shaklee 180 produk soya. Tidak ada masalah sama sekali.

Sherry: Sebenarnya, sebab kita mula menggunakan produk Shaklee adalah untuk soya segera. Doktor kami lebih dari tiga puluh tahun yang lalu memberitahu ibu saya untuk memulai Protein Soya Shaklee dan mudah-mudahan ia akan mengelakkan mengambil ubat tiroid. Itu adalah lebih daripada tiga puluh tahun yang lalu dan hasil nya yang besar! Mengubah kehidupan kita! Syukurlah Shaklee menggunakan non-GMO dan proses yang dingin sehingga enzim masih aktif! Ibu mempunyai tiroid yang rendah saya percaya.

Tess: Teman saya dan pelanggan mempunyai tiroid dia benar-benar dikeluarkan kerana kanser dan kini pada Synthroid. Kami telah diberitahu bahawa soya dan Synthroid tidak bercampur ???

Sandra: Saya tidak pernah mendengar tentang perkara ini ... Debbie, kan?

Debbie: Anda hanya perlu menunggu sekurang-kurangnya 30 minit selepas anda mengambil pil tiroid anda sebelum anda makan soya atau apa-apa lagi. Doktor saya kata soya baik-baik saja. Yang mengunyah tenaga banyak membantu saya dengan tiroid yang rendah saya.

Rose: Lihatlah pdf soya di bawah fail oleh Dr. Brouse (lihat link di atas) dan anda akan melihat mengapa beberapa soya tidak baik untuk tiroid tetapi Shaklee adalah baik

Susan: aku sedang tiroid med, Synthroid, untuk hipotiroidisme selama 15 tahun dan telah lepas Synthroid selama 13 1/2 tahun. Saya telah diperkenalkan dengan pemakanan tambahan Shaklee kira-kira 15 atau 16 tahun yang lalu ... tidak yakin apabila kerana saya hanya menggunakan produk pembersih selama bertahun-tahun ... Anyway, saya mengambil meds saya dengan soya saya bergetar saat sarapan (ketika itu tidak ada yang mengatakan tidak perlu). Lama kelamaan saya dapat merasakan badan saya telah bekerja lebih baik (saya juga membuat perubahan diet yang lain) dan dapat beransur-ansur menghentikan diri saya dari Synthroid. Secara peribadi dos yang sangat tinggi saya Synthroid tidak pernah berubah ketika mengambil soya Shaklee, dan saya pikir soya membantu tiroid saya sembuh supaya saya boleh turun meds. Bagi mereka yang alah kepada kacang soya atau ingin menghindarinya, mereka boleh menggunakan vanila 180 Whey.

Soy Protein Shaklee adalah berbeza daripada orang lain di pasaran dan hanya mungkin menjadi serasi dengan masalah tiroid.

Hal ini sangat penting bagi anda untuk penyelidikan bukan sahaja produk soya anda, tetapi juga makanan tambahan anda kerana anda mahu mereka untuk menjadi semula jadi dan bukan sintetik.

Semak dengan doktor anda untuk melihat jika anda akan mendapat manfaat daripada menambah soya protein Shaklee atau Shaklee 180 soya protein untuk menurunkan berat badan untuk diet anda. Anda mungkin bergabung dengan yang lain dengan isu-isu tiroid yang sedang menikmati kesihatan yang lebih baik, tetapi anda perlu meneruskan dengan berhati-hati di bawah pengawasan doktor

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan