Atasi Morning Sickness

Morning sickness tidak asing lagi di kalangan wanita hamil. Saya turut mengalami morning sickness di awal kehamilan kedua-dua anak saya. Kebanyakan wanita hamil mengalaminya, namun dengan cara yang berbeza. Hari ini saya kongsikan info bagaimana menangani morning sickness.

APA ITU MORNING SICKNESS?

Mudahnya morning sickness merujuk kepada mual (nausea) yang biasanya berlaku pada beberapa bulan pertama kehamilan. Walaupun namanya 'morning sickness', rasa loya ini boleh memberi kesan keada wanita hamil pada bila-bila masa dan tidak merujuk pada waktu pagi semata-mata. Biasanya keadaan ini berterusan hingga minggu ke-12 atau 14 kehamilan.

TIPS HADAPI MORNING SICKNESS
  • Halia dapat membantu melegakan mabuk ibu hamil
  • makan sedikit tapi kerap
  • elakkan makanan berlemak, berminyak, berempah dan berasid
  • cuba minum air di antara waktu makan
  • dapatkan rehat yang cukup
  • hidu buah lemon
  • elakkan terlalu kenyang atau terlalu lapar
PENGALAMAN SAYA

Saya boleh membezakan pengalaman morning sickness ketika hamil anak pertama dan anak kedua. Semasa anak pertama, saya masih belum mengenali produk Shaklee. Saya hanya bergantung harap kepada keadaan semasa (makan dan muntah, tidak boleh makan, tidak boleh bau tumisan dan ayam goreng, lesu, HB rendah akibat tidak makan dan kerap terasa hendak pitam)

Saya mula mencuba produk Shaklee semasa anak sulung berusia 6 bulan (untuk banyakkan susu badan). Di awal kehamilan anak kedua, saya telah pun mengambil produk Shaklee untuk kehamilan. Adat saya mesti mengalami morning sickness (memilih makan, terasa mual, lesu). 

Namun, saya mempunyai alternatif bersama produk Shaklee khas untuk wanita hamil yang mengalami morning sickness. Alhamdulillah saya boleh mengatasi masalah morning sickness tanpa perlu MC atau rasa mual yang melampau. Saya boleh menjalankan tugas di sekolah dan di rumah menjaga anak sulung walaupun di awal kehamilan. Saya kekal cergas sepanjang kehamilan. Ramai sahabat guru tegur macam tak mengandung, sebab aktif berjalan sana sini, naik tangga atas bawah, lagi-lagi di sekolah. 

APA SHAKLEE BOLEH BANTU?


  • membantu tidur lena sepanjang malam dan mudah bangun keesokan harinya
  • menghilangkan lenguh dan bisa badan
  • mengurangkan rasa sakit pinggang dan kejang kaki (cramp atau simpul biawak)
  • melawaskan sistem penghadaman dan mengelakkan sembelit
  • mengurangkan mual dan muntah
  • membuang angin dalam badan
  • mengurankan sakit gastrik
  • melegakan senak perut
  • menyamankan perut
  • membantu proses penghadaman
  • mengurangkan kesan mabuk
  • dapat melegakan mabuk, loya dan pening
  • membantu pembentukan sel darah merah dan pembentukan sistem saraf
  • terlibat dalam penghasilan tenag dan berguna untuk atasi kemurungan dan stress
ESP:
  • membekalkan tenaga segera
  • meningkatkan sistem imun
  • diperlukan untuk pembentukan sel baru 

TESTIMONIAL PENGGUNA 








Ini peluang terbaik anda untuk dapatkan produk Shaklee pada harga istimewa. Hubungi saya sekarang untuk konsultasi produk mengikut kesesuaian anda.


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 

lngin membuat belian Vitamin Untuk Morning Sickness secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda?  Klik imej di bawah.


Juga klik SINI untuk tutorial langkah pembelian secara online
Pick Up/COD Area:
Kluang dan Batu Pahat

Penghantaran seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia

Dapatkan pelbagai supplement hebat Shaklee anda sekarang!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Comments

blogger lelaki said…
memang kesian tengok wife masa mula-mula pregnant dulu..tiap pagi pasti muntah...masa tu dia tak ambil shaklee lagi...wife saya mula ambil shaklee untuk set penyusuan je..masa tu bleum tahu lagi vitamin shaklee bagus untuk kesihatan ibu mengandung juga

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan