Penyusuan Susu Ibu Memberi Manfaat Kepada Otak Bayi

Anda mempunyai bayi kecil? Ingin memberikan susu ibu kepada anak anda? Teruskan membaca artikel yang saya kongsikan pada hari ini. InsyaAllah niat anda untuk menyusukan bayi dengan susu ibu boleh dicapai.

Artikel ini dirujuk daripada https://news.brown.edu. 


Satu hasil kajian berasaskan imej otak daripada "tenang" mesin MRI meningkatkan bukti bahawa penyusuan susu ibu dapat meningkatkan perkembangan otak bayi. Menyusukan sahaja membantu perkembangan otak yang lebih baik dibandingkan dengan gabungan susu ibu dan formula.


Providence, RI [Universiti Brown] - Satu kajian baru oleh penyelidik dari Universiti Brown mendapati lebih banyak bukti bahawa penyusuan susu ibu adalah baik untuk otak bayi. 

Penyusuan Eksklusif 3 Bulan Pertama

Kajian khusus yang dijalankan, pengimejan resonans magnetik (MRI) untuk melihat pertumbuhan otak dalam sampel kanak-kanak di bawah umur 4 tahun. Kajian ini mendapati bahawa dengan usia 2 tahun, bayi yang disusui secara eksklusif sekurang-kurangnya tiga bulan telah meningkatkan pembangunan di bahagian-bahagian utama otak berbanding dengan kanak-kanak yang diberi makan formula semata-mata atau yang diberi makan gabungan formula dan susu ibu. Kajian menunjukkan pertumbuhan tambahan paling ketara di bahagian-bahagian otak yang berkaitan dengan bahasa, fungsi emosi, dan kognisi. 

Support for the developing brainMRI images, taken while children were asleep, showed that infants who were exclusively breastfed for at least three months had enhanced development in key parts of the brain compared to children who were fed formula or a combination of formula and breastmilk. Images show development of myelization by age, left to right.Baby Imaging Lab/Brown University

Jom teruskan niat penyusukan anak dengan susu ibu, sekurang-kurangnya untuk 2 tahun pertama. 

Berminat untuk tahu lanjut tentang SET PENYUSUAN SHAKLEE

Ini peluang terbaik anda untuk dapatkan produk Shaklee pada harga istimewa. Hubungi saya sekarang untuk konsultasi produk mengikut kesesuaian anda.


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 

Ingin membuat belian produk secara online menggunakan kad kredit?
Klik SINI untuk info tutorial.


Klik imej di atas untuk membuat belian online

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan