5 Vitamin Bantu Turunkan Berat Badan

Hari ini saya kongsikan info untuk anda yang serius ingin turunkan berat badan. Terdapat 5 vitamin penting yang harus anda tahu yang dapat membantu anda untuk mengurangkan berat badan.

1. VITAMIN D

Insulin berfungsi untuk membantu glukos masuk ke sel tubuh yang kemudiannya dibakar untuk menghasilkan tenaga. Vitamin D membantu tubuh bertindak balas terhadap insulin. Semakin sensitif sel badan anda terhadap insulin, semakin banyak pembakaran glukos kepada tenaga boleh berlaku, jika sel tubuh kurang sensitif terhadap insulin kebarangkalian kalori yang anda makan akan tersimpan di dalam sel lemak adalah lebih tinggi.

Kekurangan Vitamin D juga memberi pengaruh kepada hormon Leptin. Hormon ini bertindak memberitahu kita bila waktunya untuk berhenti makan. Jika fungsi leptin terganggu, otak kita akan gagal memberitahu tubuh untuk berhenti makan dan akan terus makan walaupun sudah kenyang.

Produk Shaklee yang mana mempunyai bekalan Vitamin D? Teruskan pembacaan anda. Saya akan bantu anda sebentar lagi. 

2. KALSIUM

Vitamin kedua yang mesti diamalkan jika anda ingin menurunkan berat badan ialah kalsium, Ramai orang ingat kalsium cuma untuk kekuatan gigi dan tulang. Wahlal ia lebih daripada itu. Kalsium bekerjasama dengan Vitamin D tadi dalam mengurangkan lemak. Kalsium disimpan di dalam sel lemak. Semakin tinggi kalsium dalam sel lemak, semakin banyak lemak yang akan dilepaskan oleh sel untuk dibakar. Kalsium juga membantu anda mengurangkan berat dengan mengikat lemak di dalam GI tract (sistem penghadaman) dan mengelakkan ianya dari diserap masuk kedalam aliran darah.

Shaklee mempunyai OsteMatrixIa juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral iaitu zink, kuprum dan mangan untuk mengekalkan kelancaran fungsi tubuh.


3. PROTEIN

Ini salah satu elemen penting dalam mengurangkan berat. Selain daripada mengelakkan rasa lapar, ia boleh membuatkan anda rasa kenyang lebih lama. Protein juga membantu anda mengekalkan otot yang sedia ada dan cuma menyingkirkan lemak yang tidak diingini. Dengan cara ini kulit kita tidak akan menggeleber setelah hilang beberapa kilogram berat! 

Shaklee mempunyai beberapa sumber protein; ESP, Cinch Shake Mix dan Meal Shakes


4. MINYAK IKAN

Omega membantu mengurangkan berat badan dengan ‘menghidupkan’ enzim yang mencetuskan pembakaran lemak di dalam sel. Kiranya OmegaGuard ni seolah-olah ‘suis’ yang memberitahu enzim supaya memulakan pembakaran lemak di dalam sel.  Omega juga membantu isyarat leptin ke otak yang memberitahu otak bila masanya untuk berhenti makan dan memulakan pembakaran lemak. Sebab tu bila makan omega ni, kita akan kurang lapar dan tidak makan secara berlebihan.


5. POLYPHENOL

Polyphenol lazimnya terdapat di dalam teh hijau dan berry. Ianya sejenis antioksidan yang membantu meningkatkan kesihatan dan metabolisme tubuh agar lebih banyak kalori dapat ditukarkan kepada tenaga. Shaklee mempunyai produk berasaskan teh iaitu Energy Tea Mix. Apabila minum teh ni anda akan rasa berpeluh dengan banyak apa lagi jika anda terus membuat kerja. Memang lencun!


Satu lagi produk shaklee yang kaya dengan polyphenol ialah VIVIX..


Vivix mengandungi berganda-ganda polyphenol yang membantu pembakaran kalori. Memang terbaik!! VIVIX ini EXCLUSIVE hanya dari Shaklee dan ianya telah membantu ramai orang yang mengalami masalah darah tinggi, buah pinggang, kanser, fibroid, masalah kulit, obesiti, strok, awet muda dan banyak lagi. Jika nak tahu lebih tentang Vivix dan testimonial pengguna boleh klik VIVIX.

OK. Hari ini dah dapat info baru kan? 5 vitamin yang boleh membantu usaha untuk mendapatkan berat badan ideal. Amalkan dalam pemakan seharian anda, dan insyaAllah anda dapat target anda. Paling penting kena makan dengan cukup dan kalau ambil supplement, pastikan ambil yang semulajadi. 

Ini peluang terbaik anda untuk dapatkan produk Shaklee pada harga istimewa. Hubungi saya sekarang untuk konsultasi produk mengikut kesesuaian anda.


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 

Ingin membuat belian produk secara online menggunakan kad kredit?
Klik SINI untuk info tutorial.

Klik imej di atas untuk membuat belian online

Comments

VitaminSuci said…
5 vitamin bantu menurunkan berat badan anda

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan