5 Sebab Anda Perlu Amalkan Minyak Ikan OmegaGuard Shaklee

Makanan Tambahan Yang Penting

Minyak ikan adalah penting dalam diet harian kita dengan 2 sebab utama; manfaat yang boleh memberi keseimbangan kepada kesihatan kita dan kita kini tidak mengamalkan minyak ikan dan apakah kita ada mengambil makanan lain yang kaya dengan Omega-3?

Shaklee mempunyai produk minyak ikan iaitu OmegaGuard. Hari ini saya kongsikan 5 sebab kita perlu amalkan Minyak Ikan. 

OmegaGuard
90 kapsul
RM136

1 – Mengubah Emosi dan Mood

Terdapat banyak kajian menunjukkan Omega-3 terutamanya DHA yang penting untuk fungsi otak dan emosi. Emosi dapat distabilkan dengan pengambilan minyak ikan

Menurut Mike Roussell, kesan mengamalkan minyak ikan:
I have a friend who suffered from bipolar depression (heavier on the depression than the mania). He started taking 10grams of fish oil a day, and started controlling his insulin levels (via the Zone Diet) and within a couple months all his symptoms went away. He now takes 5 grams of EPA/DHA a day, has no symptoms, and takes no meds.
Menarik kan? Ini adalahs sebab kenapa anda harus amalkan minyak ikan. Apalah tubuh badan yang sihat tanpa fikiran yang tenang. 

2 – Mengekalkan Kelenturan (Sendi)

Ini sebab klasik untuk kita amalkan minyak ikan. Jika ditanya kepada lebih 70 orang, saya pasti mereka akan ingat pernah diberikan satu sudu minyak ikan setiap pagi dan ia boleh membantu kesihatan sendi. Fatty asid dalam Omega-3 ialah bersifat anti-radang dan boleh membantu sendi dan bebas radang. 

Lemak Omega-3 dalam minyak ikan melindungi sendi daripada serangan rawan.Omega-3 juga meningkatkan keupayaan tubuh untuk mengurangan kesakitan dan keradangan.

Mengambil minyak ikan dan melakukan aktiviti fizikal seperti berjalan bagus untuk kesihatan sendi.

3 – Meningkatkan Kadar Metabolisma Badan

Mudah. Hanya mengamalkan minyak ikan, kita dapat meningkatkan kadar metabolisma badan. Kadar metabolisma yang tinggi membantu badan membakar kalori tanpa usaha yang banyak. Ini merupakan sebab penting untuk tahap mekanisma pembakaran lemak.
.
 Ia juga dapat mengurangkan tahap insulin dalam badan. Insulin yang tinggi menyebabkan badan mengumpul lemak dan menyimpan makanan yang di ambil sebagai lemak. 

4 – Bebas Daripada Tekanan

Omega-3 mempunyai keupayaan untuk mengurangkan keaktifan hormon tekanan. Mengamalkan minyak ikan secara berkala dapat mengurangkan tekanan dan hormon negatif. 

Selepas mengambil minyak ikan yang mengandungi Omega-3,  rangsangan dengan tekanan mental adrenalina plasma berkurangan.

Makanan tambahan lain yang mempunyai efek sama, mengurangkan tekanan ialah Vitamin C. Ia dapat menumpulkan hormon tekanan.

5 – Murah dan Mudah

Amalkan minyak ikan daripada Shaklee, OmegaGuard. Ia terbukti berkesan. Saya mencadangkan anda untuk mengambil 3 kapsul OmegaGuard sekali atau 2 kali sehari untuk mengekalkan tahap kesihatan optimum. 

Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 

Ingin beli OmegaGuard secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
Pick Up/COD Area:
Kluang dan Batu Pahat

Penghantaran seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia
Dapatkan pelbagai supplement hebat Shaklee anda sekarang!

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan