Selamatkah OmegaGuard (minyak ikan) Untuk Ibu Hamil?

Timbul isu tentang pengambilan OmegaGuard atau dengan kata mudah, sebarang jenis minyak ikan yang boleh didapati di pasara. Sebelum mengupas dengan lebih lanjut, dalam entri pada hari ini saya akan huraikan persoalan berikut
  • Apa itu Omega-3 (Minyak ikan)?
  • Mengapa Omega-3 penting sepanjang kehamilan?
  • Selamatkan pengambilan Omega-3 sepanjang kehamilan?
APA ITU OMEGA-3?

Omega-3 adalah sebuah keluarga rantai panjang asid lemak poli tak tepu di mana  nutrien yang terkandung di dalamnya penting untuk kesihatan tubuh dan otak. Malangnya, ini tidak disintesis oleh tubuh manusia dan oleh itu mesti diperolehi dari diet atau makanan tambahan.

Kajian menunjukkan bahawa kedua-dua omega-3 yang paling bermanfaat adalah EPA (Eicosapentaenoic acid) dan DHA (asid docosahexaenoic). Walaupun EPA dan DHA secara semulajadi berlaku bersama-sama dan bekerjasama dalam badan, kajian menunjukkan bahawa setiap asid lemak mempunyai manfaat yang unik

EPA menyokong jantung, sistem imundan tindak balas keradangan
DHA pula menyokong otak, mata, dan sistem saraf pusat dan sebab itulah mengapa ia adalah unik penting untuk wanita mengandung dan menyusu.

MENGAPA OMEGA-3 PENTING SEPANJANG KEHAMILAN?

Omega-3 telah didapati penting untuk pembangunan neurologi dan awal visual bayi.  Omega-3 juga digunakan selepas bersalin untuk proses penghasilan susu ibu. Kajian telah mengesahkan bahawa menambah EPA dan DHAkepada diet seorang wanita hamil mempunyai kesan positif ke atas pengembangan bayi. Kajian juga telah menunjukkan bahawa penggunaanyang lebih tinggi omega-3 boleh mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.

Omega-asid lemak mempunyai kesan positif ke atas kehamilanPeningkatan pengambilan EPA dan DHA membantu  mencegah risiko semasa proses bersalin dan mengurangkan risiko pre-eklampsia. Kekurangan omega-3 juga meningkatkan risiko ibu untuk kemurungan. Kadang kala kecelaruan mood selepas bersalin berlaku awal semasa proses berpantang.

SELAMATKAH PENGAMBILAN OMEGA-3 SEPANJANG KEHAMILAN?

Kualiti minyak ikan adalah selamat untuk di diambil semasa mengandung. Untuk pengetahuan ikan segar (yang dimakanboleh mengandungi toksin alam sekitar seperti merkuri yang terkumpul di dalam badan ikan semasa hayatnyaBahan toksin ini boleh dihapuskan semasa pembuatan dan pemprosesan minyak ikan tersebut denganpenggunaan bahan mentah yang berkualiti dan proses penapisan yang selamat dan canggih.

SET HAMIL SHAKLEE

Di dalam set mengandung Shaklee pengambilan OmegaGuard adalah pada peringkat Trimester Ke-2 dan ke-3 bersama-sama dengan vitamin lain seperti:
  • Vita-Lea (Multivitamin)
  • B-Complex (Asid Folik)
  • SR Vita C (Vitamin C)
  • OsteMatrix (Kalsium)
  • ESP (Protein)
KENALI OmegaGuard SHAKLEE

OmegaGuard Shaklee mengandungi DHA Omega 3. DHA dan omega 3 sangat diperlukan oleh janin untuk perkembangan otaknya. Amalkan pengambilan omega 3 terutama pada trimester ketiga kehamilan. Keperluan minimum omega 3 bagi ibu hamil adalah 300 mg per hari.

Ada dua jenis omega 3 iaitu EPA dan DHA. Sumber utama DHA adalah ikan laut, tetapi kandungan merkuri pada ikan laut sangat tinggi. Hal ini membahayakan perkembangan otak janin. 

6 KEISTIMEWAAN OmegaGuard SHAKLEE
  • Minyak ikan terbaik di dunia - mengandungi 7 jenis asid lemak
  • Ultratulen dan bergred farmaseutikal
  • Mengurangkan risiko jantung
  • Perkembangan dan fungsi otak. Baik untuk pertumbuhan otak bayi
  • Kesihatan kardiovaskular
  • Memelihara tekanan darah (semasa hamil tekanan darah wanita hamil tak menentu, tak ada darah tinggi sebelum hamil tetapi masa hamil pun boleh dapat risiko darah tinggi)
Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 

Ingin beli OmegaGuard secara online menggunakan kad kredit? Klik imej dibawah. 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
Pick Up/COD Area:
Kluang dan Batu Pahat

Penghantaran seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia
Dapatkan pelbagai supplement hebat Shaklee anda sekarang!

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan