Kepentingan Asid Folik Sebelum dan Semasa Hamil

Assalamualaikum. Asid folik sering dikaitkan dengan wanita yang ingin hamil dan wanita yang sedang hamil. Untuk mengelak daripada berlaku sebarang kecatatan otak, seorang ibu yang ingin hamil perlu melakukan perancangan sejak awal lagi. Tiga bulan sebelumnya anda mestilah menjaga kesihatan termasuklah pengambilan asid folik, mengelakkan tekanan emosi, makan makanan rendah lemak, rendah gula. Buat senaman sekurang-kurangnya tiga kali seminggu dan banyakkan minum air. 


Dan apabila dah hamil, wanita perlukan nutrien secukupnya agar diri dan bayi dalam kandungan sihat. Sebab itulah penting pemakanan yang sihat dan seimbang buat ibu yang hamil. Masalahnya apabila alahan berlaku sepanjang kehamilan, si ibu tidak dapat mengawal pemakanan untuk makan makanan berkhasiat. 

KENAPA PERLU ASID FOLIK?

Pengambilan asid folik bagi ibu hamil adalah untuk perkembangan sistem saraf dan sel darah merah semasa hamil. Apabila kurang pengambilan, kajian mendapati wujud masalah yang dikenali sebagai neural tube defects iaitu kecacatan yang berlaku pada saluran saraf bayi yang menyebabkan kecatatan otak dan saraf tunjang (spina bifida). Malah ia boleh mengganggu pembentukan otak yang boleh menyebabkan kecacatan pada susunan saraf atau otak bayi


Jadi jika anda merancang untuk hamil, atau sedang hamil janganlah culas nak ambil asid folik sebab penting tau asid folik ni. Kalau Vitamin Shaklee. Anda boleh ambil B Complex Shaklee. Yang memang ada asid folic dalam B Complex Shaklee sebanyak 200mg. Harga pun murah je. Tahan 4 bulan pula tu sebotol.


B Complex
120 tablet
Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM53
Hubungi saya untuk harga jimat!

Untuk senarai harga runcit, klik SINI.
Untuk konsultasi PERCUMA dan harga lagi MURAH, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati! :)


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan