Testimonial: Set Penyusuan dan Set Berpantang Walaupun Anak Kuning

Assalamualaikum.

Ramai ibu-ibu yang bertanya saya, set penyusuan apa yang terbaik untuk ibu-ibu berpantang, dan pastinya selamat diambil walaupun bayi mengalami jaundice atau G6PD? Jawapan saya, tentulah Eu-Four Set Plus, jemput baca ya.


Apa yang ada dalam set ini?

  • Lecithin
  • B Complex (asid folik)
  • Vitalea (multivitamin dengan zat besi)
  •  Zinc Complex
Tambahan:
  • Ostematrix (sumber kalsium dan cegah sembelit)
  • ESP (tenaga berpanjangan dan pengahasilan susu)
Apa kelebihan berpantang dengan set Shaklee ini?

- badan ibu kembali cergas selepas bersalin

- luka-luka cepat sembuh
- bayi terhindar dari jaundis / kuning
- vitamin yang tidak panas
- sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tak suka makan jamu yang boleh mengganggu penghasilan susu
- sesuai untuk ibu bersalin secara pembedahan 
- kulit ibu lebih cantik lepas berpantang, kulit bayi juga gebu
- elak sembelit, buang angin dalam badan
- tidak mengganggu penyusuan susu ibu
- susu lebih lancar dan banyak (sekiranya ibu tidak mengabaikan konsep penyusuan susu ibu)
- mengurangkan keguguran rambut 
- mengembalikan berat badan ideal dan meurunkan berat badan
- hilangkan kebas-kebas urat, tangan kaki 
- mengawal emosi atau lebih jelas 'meroyan' sewaktu berpantang

Apa kata pengguna?

Testimonial 1: Eizan Adzan



Salam semua
Saya nak share pengalaman sendiri menggunakan set bersalin shaklee ni. Sejak deliver baby seminggu yang lepas, saya rasa badan sihat bertenaga berbanding kali pertama dulu. Keluarga pun perasan keadaan saya ni. Kali ni saya bersalin melalui kaedah ceaserean dan saya amat bersyukur sebab ditemukan dengan produk ni. Walaupun baby ada jaundis tapi ianya amat membantu dengan penghasilan susu yang banyak dan baby dapat minum dengan banyak dan menurunkan bacaan jaundisnya. Di samping itu luka cepat baik dan yang paling saya suka keadaan parut ceaser tu tak seteruk yang pernah diceritakan oleh kawan-kawan. Dengan pengambilan ostematrix saya rasa badan amat bertenaga dan bangun pagi dalam keadaan yang cergas. Saya amat berpuas hati dengan keadaan ni dan bersyukur sangat.

Testimonial 2: Noor Akilla Salleh

Salam. Nak share pengalaman sendiri ni. Saya start makan shaklee baru je tu pon ambil set berpantang yang sangat superb!! Okie.

1) Masa bersalin saya trauma bleeding sebab kesilapan hospital, so luka dan jahitan yang banyak menyebabkan saya susah nak bergerak. Memang takut la even nak duduk.
2) Lepas 3 hari dibenarkan keluar wad, hari kelima anak disahkan jaundis, tinggi lak tu bacaannye. Stress, dengan sakitnya dengan anak kena tahan wad, memang pantang cowboyla saya, so bila anak kuning saya tak boleh makan apa-apa jenis jamu pun.
3) Makin hari sakit luka tak sembuh. Rasa ngilu, kebas n berdenyut bertambah-tambah.
4) Then bila saya review balik pasal shaklee, saya terus decide nk ambil, actually pernah usha-usha masa preggy, tp mak mentua suh makan jamu je sebab tu tak beli, now bila dah 2 minggu jahitan dan luka tak baik-baik baru rasa menyesal.
5) After dapat set berpantang, saya terus cepat-cepat minum ESP tu, dah la sedap, susu plak. Tak payah cakap. Terpancut-pancut bila anak lepaskan time menyusu, habis basah baju dan muka baby. Kalau pam tu, memang meriahla. Sebelah je dapat lebih 4oz. Perghh. Bangga ibu..
6) Dan yang paling saya rasa bahagia bila luka jahitan yang banyak tu dah semakin sembuh, jalan pun tak takut, nak duduk lagilah tak takut. Kalau dulu nak duduk pun rasa ngeri, now siap dah boleh bersila. Baru SEMINGGU tau ambil set berpantang ni!
7) Tang badan pulak memang rasa segar je dan bertenaga even jadi JAGA kan malam-malam, anak kuat menyusu, sejam sekali bangun, tapi takde hal. Bila siang pun, saya maintain lagi. Takdela rasa mengantuk sangat. BERBEZA bile tak ambil shaklee..



Jadi, kesimpulannya kat sini SHAKLEE memang BEST. Kalau orang datang melawat, mesti saya duk puji-puji shaklee ni, sebab orang asyik tegur saya macam org tak pantang. Hahahah. Mesti kena teruskan dengan shaklee after this sebab dah fall in love dengan Shaklee...tq...

P/S: menyesal tak ambil shaklee lepas bersalin dulu. Takdela asyik terbaring je sebab takut nak gerak dan duduk. memang menyesal!!! Hahahhaha...

Testimonial 3: Puan Ana



Salam.
just nak share tentang shaklee set berpantang. Honestly mmg superb! Sangat berbeza dengan kelahiran pertama dahulu tahun 2010. Before this, saya terlalu fobia nak bersalin 2nd baby kali ni coz waktu anak pertama sembelit teruk, jahitan lambat baik, susu badan ambil masa berminggu baru nak ada tu pun lepas berurut dan yang paling tak best badan sangat lesu dan lemah tak bertenaga. So bersalin kali ni decide ambil set trial berpantang shaklee lepas berbulan survey testimoni orang dan baca info kat blog. Alhamdulillah saya selamat bersalin baru-baru ni.


Hari ni genap 6 hari saya berpantang dan 6 hari  juga saya try set berpantang shaklee dan ostematrix untuk cegah sembelit. Syukur segalanya dipermudakan. Saya tak sembelit langsung buat masa sekarang, jahitan tak rasa sakit sangat dan luka lebih cepat baik dari dulu n yang paling best hari ke 3, susu dah ada n cik B pon mula membengkak walau tak berurut. Famili pun perasan, saya lebih bertenaga kali ni berbanding dulu. Memang best set ni.


Testimonial 4: Anie Arie

Salam ..nak share la jugak set berpantang shaklee..memang terbaik tambah ostematrik..now saya dah 31 pantang..luka bersalin alhamdulillah dah sembuh..rahim pn kecut cepat sgt berbanding first bby..nak buang air besar pn x de rasa takut2 ag.semua berjaln lancar..alhamdulillah..b4 bersalin berat 63.5 kg..now dah 52.5 kg..hihi bestkan dah trn 11 kg..badan jadi cergas n sihat aja.selain tu ambik gak vit e..kulit n rambutjadi sihat je.thanks shaklee..pasni nak mkn sampai bila2..hihi

Testimonial 5: Ziela

Assalam sis..
Saya dah seminggu berpantang. Memang best ambil set berpantang shaklee ni. Susu mencurah-curah. Luka pun dah baik, benang dah ada yang tertanggal. Memang best badan pun segar je tak macam berpantang baby first dulu. Saya dah buat kerja sendiri basuh baju n lampin baby. Masa sidai baju kat luar jiran depan rumah tanya mak saya dia tak jahit ke. Tengok cergas je siap sidai baju lagi. Mak cakap banyak jahit luka dia. Entah lah dia makan ubat ape ke dalam pantang kali ni. Hehe

Testimonial 6: Suaida Binti Mohamad


sharing : setahun setengah yang lalu, sewaktu di dalam pantang melahirkan afini. Sukarnye nak berpijak di lantai tanpa berstokin kerana sakit tumit kemungkinan lantai yang sejuk dan demand yang tinggi kerana tak boleh baring di atas toto nak kena tilam yang empuk. Namun setelah makan Ostematrix (1st time kenal shaklee) saya tak perasan yang saya berjalan tanpa stokin dan boleh baring depan tv hanya beralaskan tikar buluh. Sakit ngilu tiada sakit pinggang pun hilang. Terima kasih ya Allah, kerana temukan aku dgn penawar sakitku yang ku makan sehingga sekarang.

✔ DIJAMIN HALAL & DILULUSKAN KKM

✔ SEMULAJADI
✔ TIADA KESAN SAMPINGAN
✔ SERVIS PANTAS 


Berminat untuk mencuba? Jom hubungi saya.


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda.

Comments

Popular posts from this blog

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan