Atasi anak obesiti

ADAKAH ANAK ANDA OBES?
Anak obes lazimnya mengalami masalah berat badan apabila dewasa kelak. Obesiti selalunya dikaitkan dengan penyakit kardiovaskular, pernafasan dan juga diabetes. Oleh itu kanak-kanak yang obes mempunyai risiko lebih tinggi mengalami masalah berkenaan.
APAKAH RISIKO PENYAKITNYA KELAK?
~ Kencing manis terutama diabetes jenis kedua di mana hormon insulin kurang sensitif
~ Masalah jantung
~ Darah tinggi
~ Sleep apnea atau tidur dengan mengalami kekurangan oksigen semasa tidur. 
~ Masalah reflux (GERD) dan perbagai lagi masalah lain.



TAHUKAH ANDA pendapat pakar mengatakan anak yang OBES ini tidak perlu mengurangkan makanan TETAPI mereka PERLU MENGAMBIL MAKANAN YANG BERKHASIAT.
Dengan memakan makanan lebih sihat dan juga melakukan senaman. Proses pengurangan berat badan bukan berlaku sekelip mata tetapi memerlukan masa dan dorongan keluarga. Jangan sekali-kali mengurangkan makanan kanak-kanak tetapi berikan makanan lebih sihat seperti sayuran dan buahan. Pujian yang diberikan anda akan menambah sikap positif kanak-kanak dan ini memudahkan lagi proses pengurangan berat badan.

BAGAIMANA MEMASTIKAN ANAK MENGAMBIL MAKANAN BERKHASIAT?
a) Pastikan seluruh ahli keluarga terbabit dalam proses pemakanan yang lebih sihat. Ini akan mengurangkan rasa terpencil dalam proses itu.
b) Pastikan bila anda memilih makanan , makanan itu tinggi dalam serat dan juga lemak yang rendah.
c) Jika anak anda berumur lebih dua tahun, menggunakan susu yang rendah lemak boleh membantu mengurangkan berat badan. Pastikan kanak-kanak makan di atas meja makan.

BAGAIMANA UNTUK BERUBAH?
Banyak perilaku keluarga menyebabkan masalah obesiti, dari jenis pemakanan keluarga sehinggalah aktiviti yang dilakukan keluarga. Untuk menukarkan perilaku ini bukanlah mudah, oleh itu perkara perkara yang disebut di bawah perlu diberi perhatian. Perlu diingatkan keluarga adalah pendorong utama kanak-kanak berubah kepada gaya hidup lebih sihat.

Penukaran perlu dilakukan secara perlahan dan tidak drastik. Mulakan dengan perkara perkara yang mudah untuk diubahdan pastikan objektif penukaran tingkah laku keluarga boleh dicapai.

ADAKAH SUPLEMEN SHAKLEE YANG BOLEH MEMBANTU ANAK OBES?
Ada! Sudah pastinya Shaklee mempunyai rangkaian suplemen hebat untuk anak yang hebat. Bagi memastikan anak hebat cukup vitamin, zat mineral, kalsium, DHA dan protein selain dari pemakanan harian mereka, rangkaian Shaklee mengesorkan Mealshake yang lengkap dengan 19 multivitamin, protein, serat dan kalsium, Omega Guard dan Chewable Vitamin C







Pilihan yang mudah, ringkas, semulajadi dan tiada perisa tambahan, hanya untuk anak hebat anda!!

Dapatkan rangkaian suplemen atasi obes untuk anak anda hari ini. Harga runcit bagi rangkaian ini ialah RM297 WM dan RM321 EM termasuk pos. Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa.


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
♥ Emel : hifzan2286@gmail.com
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.**

Comments

Popular posts from this blog

PELAJAR UNIVERSITI ADA INCOME RM5000 LEBIH SETIAP BULAN

Manfaat Buah Kaduka / Haritaki / Chebulic Myrobalan

Cara Makan Lecithin dan Alfalfa untuk Kuruskan Badan